Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

10 najčešćih zabluda o dijeti

10 najčešćih zabluda o dijeti

10 najčešćih zabluda o dijeti
  • Objavljeno: Utorak, 05.05.2009.
  • Broj pregleda: 13.793
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Postoje stotine pravila prilikom držanja dijete, ali da li bi trebalo baš svih da se pridržavamo? Hajde da razotkrijemo neke od najčešćih mitova o dijetama...

Mit: Ne miješajte ugljikohidrate i proteine

Istina: ova tvrdnja, vrlo popularna u posljednjih desetak godina, nije točna. Kako je otkriveno, probava ovih nutritienata se obavlja u različitim dijelovima, tako da je apsorpcija laka. Ne samo da biste trebali kombinirati namirnice bogate proteinima i ugljikohidratima, već bi to trebalo biti pravilo.

Mit: Postoje specijalne dijete uz čiju pomoć gubite salo i centimetre sa određenih dijelova tijela

Istina: Ovakva dijeta ne postoji. Svaka osoba se drugačije deblja i masne naslage se skupljanju u različitim zonama. Ali kada jednom počnete mršaviti, mršavite u svakom dijelu tijela podjednako - a tek kada se sve zone smanje, počet će nestajati salo i sa "kritičnih" mjesta.

6 stvari koje nikada ne biste smjeli jesti ili piti želite li smršavjeti!

Mit: Što kasnije jedete, to ćete se više udebljati

Istina: ne postoji veza između kalorija i vremena. S jedne strane, trebalo bi izbegavati jesti previše kasno u toku dana, pogotovo ne prije spavanja, zbog nesanice koju ćete vjerojatno imati. Ali jesti u osam ili devet sati navečer nema nikakve veze sa oblikom tijela. Svaka osoba mora unjeti određenu količinu kalorija i nema veze kada ni u koliko navrata ćete te kalorije uzeti. Ipak, za metabolizam je najbolje da se jedu lagana jela, nekoliko puta dnevno.

Mit: Što manje jedete, bit ćete mršaviji

Istina: Osjećati glad NIJE DOBRO! Ukoliko umanjite unos kalorija, jedino što ćete dobiti je uništen metabolizam. Ukoliko jedete manje nego što bi trebalo, eventualno ćete usporiti metabolizam, početi osjećati vrtoglavicu i umor. Uskoro će vam takva dijeta dosaditi, ali kada se poželite vratiti u normalu, imat ćete želju da jedete više nego ranije. Da bi izbjegli ove psihološke i fizičke probleme, saznajte koliko vam je kalorija zaista potrebno.

Mit: Želudac se smanjuje kada unosite manje hrane

Istina: Ovo je samo izgovor onih koji su hranu zamijenili za napitke, ali je bez obzira na to ovo vjerovanje vrlo ukorijenjeno kod nas. Problem je što je to samo zabluda - želudac je mišić, i on se ne smanjuje. Kao i bilo koji drugi mišić u tijelu, on se širi kada jedete i zato trbuh izgleda veći kada završite s obrokom. Ali čim probavite hranu, vratit će se na svoju normalnu mjeru. Mršavi ljudi nemaju manji želudac. Samo su navikli jesti manje.

Pripremite smoothie od rajčice za mršavljenje!

Mit: Hrana sa umanjenom količinom masnoća pomaže u mršavljenju

Istina: Dijetalna hrana neće vam pomoći da smršavite - može čak imati suprotni efekt. Prvenstveno zato što oznaka manje masnoća (low fat) znači više šećera. A dijetalna hrana obično ima malo više šećera nego što je to uobičajeno. Dijetalna hrana je zamka i iz razloga što vam se čini da nije tako strašno ukoliko je jedete u većim količinama nego što je to uobičajeno.

Mit: Kuhano tijesto deblja

Istina: Makarone, špagete i slična klopa zvana "pasta" je, zapravo, lagana hrana. Možete je okriviti za višak kilograma samo ukoliko je kombinirate sa teškim masnim umacima, mesom i topljenim sirom, pa je jedete vrlo redovito. Ukoliko to ne prakticirate, pasta je sjajna lagana hrana, posebno ugodna tokom leta.

Mit: Fruktoza ne sadrži kalorije

Istina: Fruktoza sadrži kalorija koliko i šećer. Uglavnom je preporučena dijabetičarima, jer ne podiže nivo šećera u krvi. Ali kalorijski je ista kao i šećer - ali doduše dva puta slađa od šećera pa je polovina dovoljna da zasladi šta već želite. Ovo može biti privlačno, ali ne bi trebali zamjeniti šećer fruktozom - u malim količinama je zdrava, ali u velikim može napraviti kaos jer tijelo je ne može probaviti.

Mit: Neke vrste voća, poput ananansa i grejfruta, sagorjevaju kalorije

Istina: samo u vašoj mašti.

Mit: Ne bi trebali piti sokove dok ste na dijeti

Istina: Sok vas neće udebljati. Zaista, nije neophodno da sve tečnosti koje obično konzumiramo zamijenimo sa vodom dok smo na dijeti - niti se moramo toliko žrtvovati. Pogotovo, ukoliko znamo da sokovi sadrže mnoge vitamine koji su važni za dobru prehranu.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Vodič za detoksikaciju

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije