Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

7 koraka do zdravijeg srca

7 koraka do zdravijeg srca

7 koraka do zdravijeg srca
  • Objavljeno: Nedjelja, 05.07.2015.
  • Broj pregleda: 701
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Problemi sa zdravljem srca su sve učestaliji diljem svijeta. Istraživanja su pokazala da se rizik od nastanka srčanih bolesti može drastično smanjiti usvajanjem određenih navika. Postoje faktori rizika za nastanak srčanih bolesti: visok krvni tlak, pušenje, dijabetes tipa 2, pretilost, visoka razina kolesterola, stres i manjak fizičke aktivnosti. Morate se upoznati s faktorima rizika za nastanak srčanih bolesti i onda početi poduzimati korake kojima ćete taj rizik svesti na minimum.

Posjetite liječnika

Ovo je prvi korak. Čak i ako vjerujete da je sa zdravljem vašeg srca sve u redu, svakako posjetite liječnika koji će vam pomoći u procjenjivanju rizika za nastanak srčanih bolesti. Liječnik treba znati obiteljsku anamnezu i redovito raditi određene testove. Morate znati kolika vam je razina kolesterola i tlaka. Kada je u pitanju kolesterol, trebate znati sljedeće:

  • razina ukupnog kolesterola - poželjno je da bude manja od 200mg/dl
  • razina dobrog (HDL) kolesterola - poželjno je da bude veća od 60mg/dl
  • razina lošeg (LDL) kolesterola - poželjno je da bude manja od 100mg/dl
  • razina triglicerida - poželjno je da bude manja od 100mg/dl.

Prestanite pušiti

Pušenje je loše za vaše zdravlje. Dim cigarete sadrži više od 200 opasnih kemijskih spojeva. Istraživanja su pokazala da pasivno pušenje također ima štetno djelovanje na zdravlje. Pušenje je jedan od vodećih uzročnika bolesti kardiovaskularnog sustava, povećava rizik od nastanka visokog krvnog tlaka, ubrzava rad srca i otežava cirkulaciju krvi.

Pušenje otežava rad pluća, zbog čega svakoj stanici u tijelu počinje nedostajati kisika. Tada krv počinje otežano kolati tijelom, srce ne dobiva dovoljnu količinu hranjivih tvari, počinje raditi pod konstantnim naporom i povećava se rizik od nastanka bolesti.

Promijenite prehrambene navike

Nije važno jeste li mršavi ili pretili, trebate usvojiti zdrave prehrambene navike. Ako nemate problema sa suvišnim kilogramima, to ne znači da se smijete hraniti nezdravo. Nezdrava prehrana povećava rizik od nastanka srčanih bolesti.

Svome tijelu trebate osigurati ono što mu je potrebno kako bi moglo normalno funkcionirati. Prehrambene navike mijenjajte uz pomoć liječnika ili nutricionista, a vodite se sljedećim osnovnim smjernicama.

Povećajte unos voća i povrća ali, budite umjereni s unosom voća jer je ono izvor šećera. Jedna porcija voća dnevno je dovoljna. Što se povrća tiče, tu ćete teško pretjerati.

Povećajte unos cjelovitih žitarica jer su cjelovite žitarice odličan izvor vlakana i pomažu u održavanju stabilne razine šećera u krvi.

Odaberite zdrava ulja koja ne sadrže trans masne kiseline. Ograničite unos masti, maslaca i margarina kako biste spriječili povećanje razine kolesterola.

Povećajte unos nemasnog mesa poput puretine, piletine i nemasne govedine. Crveno meso jedite najviše jednom tjedno.

Održavajte zdravu tjelesnu težinu

Ako vodite borbu sa suvišnim kilogramima, dajte sve od sebe kako biste ih izgubili. Nakon toga se potrudite održati zdravu tjelesnu težinu. To ćete postići promjenom svakodnevne rutine: pripazite na porcije obroka, smanjite unos šećera i svaki dan doručkujte.

Što više budite aktivni

Nije dovoljno samo se zdravo hraniti, tijelu je potrebno više. Vježbajte barem 30 minuta svaki dan jer vam redovita tjelovježba donosi niz prednosti:

  • veća razina energije
  • manje stresa
  • bolje raspoloženje
  • bolja koncentracija
  • povećanje postotka koštanog i mišićnog tkiva.

Jačajte imunitet

Možete raditi bilo koju aktivnost u kojoj uživate. Ako imate problema sa zglobovima, preporuča se plivanje. Najbolje je da počnete umjereno, a potom intenzitet vježbanja postupno povećavate. Kako će se kapacitet pluća povećavati i fizička kondicija biti sve bolja, tako ćete moći povećavati intenzitet treninga.

Pripazite na razinu šećera u krvi

Ako patite od dijabetesa tipa 2, svakako se potrudite da ga što bolje kontrolirate. Istraživanja su pokazala da dijabetičari imaju povećan rizik od nastanka srčanih bolesti. Previsoka razina šećera u krvi može uzrokovati oštećenja unutarnjih organa.

Razinu šećera u krvi ćete najbolje kontrolirati tako da pripazite na prehranu. Nepravilna prehrana će uzrokovati povećanje razine glukoze, a gušterača neće biti u stanju proizvesti dovoljnu razinu inzulina kako bi se riješila suvišnog šećera.

Pripazite  na razinu stresa

Stres je jedan od vodećih faktora rizika za nastanak srčanih bolesti. Kroničan stres utječe na rad svakog unutarnjeg organa. Tijelo je tada pod konstantnim naporom. Stresore ne možete izbjeći, ali možete kontrolirati način na koji reagirate na stres. Kroničan stres može uzrokovati probleme kao što su visoka razina krvnog tlaka, pretilost i visoka razina kolesterola. Sa stresom se morate prije ili poslije naučiti nositi, a postoji nekoliko jednostavnih smjernica:

  • razvijte grupu podrške
  • meditirajte
  • izdvojite vrijeme samo za sebe
  • svaku večer dovoljno spavajte
  • bolje se organizirajte.

Nemojte dopustiti da stres upravlja vašim životom. Probleme počnite rješavati čim se pojave, umjesto da dopustite da se dodatno zakompliciraju.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Doručak - recepti za savršen početaka dana

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije