Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Biljna vlakna - čistači organizma bez konkurencije

Biljna vlakna - čistači organizma bez konkurencije

Biljna vlakna - čistači organizma bez konkurencije
  • Objavljeno: Utorak, 03.03.2015.
  • Broj pregleda: 319
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Biljna vlakna od velike su važnosti za funkcioniranje cijelog organizma i imaju povoljan utjecaj na mnoga oboljenja suvremenog čovjeka. Pod biljnim vlaknima podrazumijeva se dio biljne stanice koji ne podliježe probavi. Najvažniji izvori biljnih vlakana u prirodi su žitarice, mahunarke, voće i povrće.

Vlakna se pojavljuju u dva oblika: topiva i netopiva. Svaki od ovih oblika djeluje različito u crijevnom traktu i koristi tijelu na drugačiji način. Topiva djeluju kao spužva, netopiva kao čistači. I jedna i druga povećavaju masu stolice, vezujući velike količine vode, što olakšava redovito pražnjenje. Topiva vlakna stvaraju osjećaj sitosti i utječu na smanjenje kolesterola, triglicerida i šećera. Nalaze se u zobi, ječmu, grahu, soji, grašku, kikirikiju, prokulicama, mrkvi te citrusnom voću.

Biljna vlakna NISU zamjena za terapiju propisanu od liječnika.

Netopiva vlakna, zahvaljujući velikoj masi i vlažnosti, čiste zidove crijeva i skraćuju vrijeme zadržavanja hrane u crijevima. Nalaze se u integralnim žitaricama, povrću (zelena paprika, kupus, špinat) i voću (višnje, kruške, bobičasto voće).

Djelovanje biljnih vlakana kod poremećaja i bolesti

Opstipacija (zatvor): obje vrsta vlakana povećavaju masu stolice, vezujući velike količine vode, što olakšava redovito pražnjenje crijeva.

Smanjenje tjelesne mase: biljna vlakna u želucu bubre upijajući veliku količinu tekućine, ispunjavaju želudac i daju osjećaj sitosti. Također, u tankom crijevu stimuliraju lučenje hormona koji inhibitorno djeluje na centar za glad pa se na taj način smanjuje želja za hranom.

Šećerna bolest: topiva biljna vlakna vezujući vodu stvaraju želatinoznu - spužvastu masu, koja zarobljava molekule glukoze i tako usporava resorpciju šećera. Zahvaljujući tome, ne dolazi do naglog skoka šećera u krvi, čime se smanjuje i potreba za inzulinom.

Smanjenje kolesterola: topiva biljna vlakna vezuju žučne kiseline od kojih nastaju žučne soli i izbacuju ih putem stolice. Tako je onemogućena reapsorpcija žučnih kiselina iz tankog crijeva ponovno u jetru, gdje se iz njih stvara LDL - kolesterol, osnovni izazivač procesa ateroskleroze krvnih žila. Samim time sprječava se nastanak srčanih bolesti.

Sindrom razdražljivih crijeva: uzimanje što većih količina biljnih vlakana pomaže stvaranju obilne i meke stolice u crijevima, što izaziva olakšano pražnjenje crijeva te ozdravljenje.

Detoksikacija: čiste nataložene fekalne materije u debelom crijevu i tako sprječavaju njihovo raspadanje do toksina, a stvaranjem obilne i meke stolice olakšavaju njihovo izbacivanje iz organizma.

Prevencija polipa i karcinoma debelog crijeva: za sprječavanje nastanka bolesti potrebno je skratiti vrijeme prolaska hrane kroz debelo crijevo, čime se smanjuje vrijeme kontakta između kolonocita (stanica sluzokože debelog crijeva) i potencijalno kancerogenih otpadnih materija nastalih raspadanjem hrane. Obje vrste vlakana mogu fermentirati pod utjecajem crijevne mikroflore, a fermentacija je korisna za crijeva jer proizvodi "gorivo" za razmnožavanje korisnih bakterija.

Odraslima je potrebno 25-40 grama biljnih vlakana dnevno, a za djecu poslije druge godine života broj grama se izračunava kao broj godina plus 5.

BodyBalans linija dodataka prehrani

biljna vlakna

Biljna vlakna osnovni su sastojak BodyBalans proizvoda. Riječ je o liniji niskokaloričnih dodataka prehrani s visokim sadržajem biljnih vlakana, dobivenih specijalnim postupcima ekstrakcije iz prirodnih sirovina. Biljna vlakna, kao i čitav proizvod, dobivena su u skladu s najvišim standardima proizvodnje hrane, bez upotrebe kemijskih tvari, aditiva, umjetnih aroma, boja, konzervansa i dr.

Biljna vlakna ne izazivaju nuspojave, niti stvaraju naviku, pa se mogu uzimati neograničeno dugo. Ipak, kod nagle upotrebe veće količine biljnih vlakana mogu se javiti nadutost trbuha, bolovi, pa čak i zatvor ili proljev, ali u tom slučaju treba samo smanjiti količinu unesenih vlakana i postepeno ju povećavati do optimalne količine.

Redovita zamjena obroka biljnim vlaknima dovodi do mjesečnog gubitka tjelesne mase u iznosu od 2-4 kg. Pri tome je potrebno unositi veliku količinu vode (1,5 - 2 l dnevno).

Tri su različita izvora vlakana u ovim proizvodima - korijen šećerne repe, korijen cikorije te indijski trputac, a dolazi u četiri okusa: Classic, Vanilija, Jagoda, CeylonskiCimet.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Isprobajte ove ukusne i sočne poslastice s tikvicama

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije