Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Da li smo upoznati sa svim kvalitetama tune?

Da li smo upoznati sa svim kvalitetama tune?

Da li smo upoznati sa svim kvalitetama tune?
  • Objavljeno: Utorak, 08.07.2008.
  • Broj pregleda: 2.971
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Možda je tuna malo zapostavljena u našoj prehrani, no bodybuilderi širom svijeta oduševljeni su ovom izvrsnom, nemasnom ribom koja je tako postala njihova gotovo svakodnevna prehrana i to ne bez razloga. Evo zašto; u 100 g tune ima skoro 30 g proteina, najviše 1g ugljikohidrata i isto toliko ili manje masti, ukupno samo 120 kalorija. Za usporedbu npr. 8 bjelanjaka jajeta ima istu količinu proteina, ali i 160 kalorija.

Cijena tune je isto tako povoljna tj oko 6 kuna u velikim robnim centrima. Ne zaboravite da govorimo o tuni iz konzerve pakovanoj u vodi, a ne u ulju. Ona u ulju ima naravno više masti i jeftinija je (oko 6 kuna konzerva od 185g = 140g tune i 45g ulja, što je oko 420 kalorija, 45g masti i oko 50 g proteina).

Takvu tunu eventualno možete dobro ocijediti i ostaviti da se ulje upije na papirnatoj salveti i time smanjiti masti za otprilike 70-80%. Možete je tada koristiti u dopuni prehrane kada radite trening za masu jer je ulje obicno od masline i sadrži važne esencijalne masne kiseline u kojima se otapaju neki vitamini i koje manje debljaju od ostalih biljnih ulja ili masti životinjskog porijekla.

Tunu u vodi možete uzeti i dva puta dnevno kao dio kompletnog obroka ili kao međuobrok. Evo vam i nekoliko primjera tj. recepata kako možete pripremiti tunu na više načina :

  • 1. Najednostavnije je napraviti sendvič. Tunu stavimo na integralni ili crni kruh i dodamo malo papra i mljevene paprike te nekoliko kriški svježeg povrća po izboru (paprika, rajčica, krastavac, salata itd). Odličan proteinski međuobrok koji lako možemo ponijeti u školu ili posao, a sadrži povoljan omjer proteina i ugljikohidrata za laku probavljivost i dopunu energije tijekom dana.
  • 2. Salata od tunjevine. Skuhamo 200g. mješanog povrća (gotove mješavine možemo i kupiti u trgovini, npr. "Meksikana" i sl.), umiješamo jednu konzervu tune i naribamo malo sira i po želji posolimo te stavimo kečapa ili parmezana.
  • 3. Fishburger. Trebamo 3 konzerve tune, 2 cijela jaja i 4 bjelanjka, 80-100 g kuhane riže te krušne mrvice (još bolje su sojine ljuspice) i sol, papar, origano. Sve dobro izmješamo da dobijemo kompaktnu smjesu koju možemo oblikovati u kuglice. Kuglice potom stisnemo među dlanovima da dobijemo oblik pljeskavice ili hamburgera i kratko ih popržimo u teflonskoj tavi (bez ulja).

Dobili smo mesni odrezak uz koji možemo kombinirati povrće ili ga jesti u sendviču. Možete napraviti i više komada koje zamrznete i imate brzo pripremljeni obrok koji potom samo malo stavite u mikrovalnu i gotovo.

  • 4. Tuna- namaz. Umješajte jednaku količinu svježeg, kravljeg sira i tunjevine, dodajte malo soli, crvene mljevene paprike, papra, ( ili neki začin po želji) i sve zajedno dobro izmiksajte da dobijete smjesu koju mažete na kruh. Ponekad možete radi promjene u namaz umiješati i nekoliko tvrdo kuhanih jaja (bjelanjaka- ako ste u programu za skidanje masti).

Ovo je naravno samo mali broj (provjerenih) mogućnosti u kojima možemo kombinirati i pripremati tunu, sigurno ćete i sami smisliti neke recepte. Pazite na količine različitih namirnica koje kombinirate i njihove kalorijsko-proteinske vrijednosti kako bi znali što i koliko jedete.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Iskoristite chia sjemenke za ove ukusne kombinacije!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije