Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Dijeta koja štiti od raka

Dijeta koja štiti od raka

Dijeta koja štiti od raka
  • Objavljeno: Petak, 27.03.2009.
  • Broj pregleda: 5.470
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Unošenjem malih količina masti u organizam, smanjiti ćete mogućnost oboljenja od raka dojke, prostate ili debelog crijev, a najvažnije je ne izgladnjivati se nego mudro kombinirati namirnice.

Poznato je da se smanjenim unosom hrane u organizam, smanjuje i rast pojedinih tumora iako razlog takve, u ovom slučaju pozitivne pojave nije bio poznat. Međutim rezultati najnovijih istraživanja pokazali su koja je uloga enzima fosfoinozitol 3-kinaze u takvom procesu. Znanstvenici s Tehnološkog instituta američke države Massachuesetts Nada Kalaany i David Sabatini istraživali su ovu pojavu i svoje su rezultate objavili u časopisu Nature.

Došli su do saznanja da se unosom enzima fosfoinozitol 3-kinaze, tumori primjerice debelog crijeva i dojki smanjuju. Naime, pravilnim unosom namirnica, spriječiti ćete i nastanak bilo kakvog oblika tumora, zato pazite što jedete i kombinirajte namirnice. Dijeta ne mora doslovno značiti izgladnjivanje, već jednostavno prikladan odabir namirnica omogućuje stanicama i tkivima optimalne hranidbene sastojke i smanjuje rizik pojave nekih oblika tumora.

Niti jedna vrsta hrane ne sadrži sve sastojke koji su potrebni organizmu. Zato je svakodnevno potrebno u organizam unositi raznovrsne namirnice primjerice voće, povrće, kruh, meso bez masti, ribu, mahunarke, mliječne prerađevine... Jako je važno održavati težinu. Osobe koje se bore s pretilošću imaju veći rizik oboljeti od raka ili nekih drugih bolesti.

Svakako izbjegavati jako začinjenu i masnu hranu. Unošenjem malih količina masti u organizam, smanjiti ćete mogućnost oboljenja od raka dojke, prostate ili debelog crijeva. Potrebno je jesti hranu u kojoj ima dovoljno škroba i vlaknastih tvari a to su voće, povrće, krumpir, kruh... Izbjegavati slatko jer takve namirnice ne sadrže vitamine i minerale.

Alkohol je također dobro smanjiti na minimum jer velike količine alkohola uzrokuju rak usta, grla, jednjaka i jetre. Nije se potrebno posve odreći hrane koju volimo da bismo se zaštitili od raka. Dovoljno je češće odabirati hranu koja smanjuje rizik nastanka raka, a rjeđe onu koja ga povećava. Naravno da te promjene nije dobro provesti od jedanput jer to nikako nije dobro za organizam.

Svaki put kad idete u nabavu namirnica, kupite jedan novi proizvod i tako ćete postepeno organizam privikavati na promjene. Za početak, uzmite mlijeko s manje masnoće i zamjenite bijeli kruh s crnim. Postoji niz čimbenika koji uzrokuju rak. No jedan od njih svakako je prehrana.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Isprobajte ove ukusne i sočne poslastice s tikvicama

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije