Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Hrana za dobro raspoloženje

Hrana za dobro raspoloženje

Hrana za dobro raspoloženje
  • Objavljeno: Utorak, 03.03.2015.
  • Broj pregleda: 299
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Hrana koju unosimo u organizam djeluje na neurotransmitere u mozgu koji su usko povezani s našim raspoloženjem. Neurotransmiteri su kemijske tvari koje imaju ulogu komunikacijskih sredstava među neuronima. Različiti neurotransmiteri će na različite načine utjecati na našu moždanu aktivnost.

Orašasti plodovi

Na primjer bademi bogati su spojem tirozinom, on je odgovoran za proizvodnju dopamina, koji je povezan sa dobrim raspoloženjem. Tirozin sprečava potištenost te umor i razdražljivost. Osim toga bademi su poznati i po svom alkalnom djelovanju. A ono što je zanimljivo, bademi dobro djeluju i na mušku intimu, stoga ih zovu i afrodizijakom za muškarce.

Savjet: preporuka je da se jede šaka orašastih plodova koji također pozitivno utječu na kardiovaskularni sustav i na naš mozak.  Bogati su vlaknima, kalcijem, vitaminom E, te nezasićenim masnim kiselinama.

Sjemenke

Na primjer sjemenke suncokreta su bogate triptofanom. To je aminokiselina iz koje se sintetizira serotonin. Serotonin je zaslužan za dobro raspoloženje i za dobar san. Sjemenke suncokreta odličan su izvor višestruko nezasićenih masnih kiselina, vitamina E, vitamina B1, B5, magnezija, bakra i selena. Zbog sadržaja nezasićenih masnih kiselina, vitamina E i bjelančevina posebno se savjetuje osobama sa suhom i isušenom kožom.

Savjet: sjemenke sadržavaju puno ulja pa lako užegnu. Zato posebnu pozornost posvetite njihovom čuvanju. Držite ih na hladnom i suhom mjestu. Dragocjene sastojke sjemenki naš organizam bolje apsorbira ukoliko ih prethodno zgnječimo ili sameljemo.

Ljuta hrana

Na primjer chilli papričice bogate su kapsaicinom koji potiče lučenje endorfina  koji je zaslužan za dobro raspoloženje. Za poboljšanje raspoloženja dodajte u hranu chilli, papričice ili feferone. Osim što utječe na dobro raspoloženje, kapsaicin ima i protuupalna svojstva.

Savjet: ljuti okus stimulira apetit, poboljšava probavu, te povećava termogenezu - stvaranje topline u organizmu što zahtjeva potrošnju dodatnih kalorija.

Zeleno povrće

Sadrži magnezij koji ima opuštajuće i smirujuće djelovanje. Folna kiselina smanjuje razinu homocisteina koja može oštetiti krvne žile i poremetiti dotok hranjivih tvari u mozak. Stoga nedostatak folne kiseline može utjecati na zaboravljivost i izazivati depresiju.

Savjet: zeleno povrće bogato je klorofilom, zelenim pigmentom koji ima moć da regenerira naše tijelo na molekularnom i staničnom nivou. Klorofil alkalizira organizam i sprečava razvoj bakterija, gljivica, virusa i parazita.

Voće

Na primjer banana sadrži aminokiselinu triptofan koja je prekursor serotonina koji je odgovoran za dobro raspoloženje. Osim triptofana banane sadrže i vitamin B6 koji je ključan za proizvodnju serotonina i dopamina, neurotransmitera koji su odgovorni za dobro raspoloženje i pravilan rad metabolizma.

Savjet: banane su jedan od najboljih prirodnih izvora kalija, koji pomaže održati normalnu razinu tlaka i normalan rad srca.

Tamna organska čokolada

Čokoladu smatraju hranom bogova. Stoga zašto ne bi i mi uživali u njoj? Čokolada u našem organizmu potiče stvaranje serotonina koji djeluje protiv depresije. No, također potiče i oslobađanje endorfina koji nam daje osjećaj zadovoljstva. Čokolada, osim što djeluje na hormon sreće i ublažava depresiju, odavno je poznata i kao afrodizijak. Tamna čokolada sadrži puno flavonoida koji opuštaju krvne žile te sprečavaju gubitak elastičnosti.

Savjet: kada birate čokoladu, neka bude ona s najvećim udjelom kakaa i naravno, od organskih sastojaka.

Ulja

Na primjer ulje konoplje, i to mislim naravno na industrijsku konoplju koja ne sadrži psihoaktivne komponente, bogato je omega 3, omega 6 i omega 9 masnim kiselinama. Ulje od konoplje ima idealan omjer omega 6: omega 3 masnih kiselina i to 3:1. Konoplja je bogata proteinima te sadrži sve esencijalne aminokiseline stoga je i veoma hranjivo ulje. Nezasićene masne kiseline iz konopljinog ulja pomažu očuvati zdravlje srca i krvožilnog sustava. Također pozitivno utječu na moždane funkcije te na pamćenje, a posebno djeluju i na našu kožu.

Savjet: imajte na umu da su razne studije pokazale da konopljino ulje ima pozitivan učinak na predmenstrualne probleme, probleme s neurodematitisom te reumatoidnim artritisom pa ga slobodno koristite patite li od ovakvih problema.

Mirisi

Mirisi također imaju utjecaja na vaš organizam. Sam miris kave izaziva ugodu jer tvar zvana pirozin kroz vaš nos pristiže u mozak. Pirozin aktivira centar za užitak u mozgu, a njegov miris nalazimo i kod čokolade i kod svih pripadnika obitelji orašastih plodova.

Miris vanilije snažno djeluje na psihu tako što izrazito opušta i stimulira. Također nova istraživanja su pokazala da miris vanilije potiče libido i to posebno ženski. Koristite pravu organsku vaniliju jer samo ona ima posebnu aromu i ljekovita svojstva.

Sunce i smijeh

Ne zaboravite na sunce. Poznato je da sunce opskrbljuje organizam vitaminom D koji nastaje pod utjecajem ultraljubičastih zraka sunčeve svjetlosti asimiliranih preko kože. No tek u jetri i bubrezima se on pretvara u aktivan oblik. Znanstveno je dokazano da su ljudi koji imaju dovoljno vitamina D u organizmu manje skloni depresijama i naglim promjenama raspoloženja.

I za kraj, ne zaboravite na osmijeh!

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije