Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Hrana za zdraviju usnu šupljinu

Hrana za zdraviju usnu šupljinu

Hrana za zdraviju usnu šupljinu
  • Objavljeno: Utorak, 16.06.2015.
  • Broj pregleda: 320
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Svi znamo da je zdravlje usne šupljine izuzetno važno za zdravlje cjelokupnog organizma. Trebate znati da je za održavanje zdravlja usne šupljine potrebno puno više od redovitog četkanja zubi i korištenja zubnog konca.

Vaša prehrana igra veliku ulogu u održavanju zdravlja usne šupljine. Postoje neke namirnice koje biste trebali svakodnevno unositi kako biste rizik od nastanka bolesti usne šupljine sveli na minimum.

Zeleni čaj

Sadrži katehine. To su spojevi koji imaju protuupalno djelovanje i mogu smanjiti prisutnost bakterija u ustima. Istraživanja su pokazala da osobe koje redovito ispijaju zeleni čaj, imaju manji rizik od prijevremenog gubitka zubi.

Zeleni čaj ima antimikrobno djelovanje pa upravo zbog toga na zdravlje usne šupljine ima jednak utjecaj kao vodica za ispiranje usta.

Jagode i kivi

Vitamin C je iznimno važan za cjelokupno zdravlje usne šupljine jer pomaže spriječiti smanjenje razine kolagena koji sačinjava zubno meso. Bez adekvatne razine kolagena, zubno meso postaje jako osjetljivo i povećava se rizik od nastanka bolesti desni.

Kivi i jagode su odličan izvor vitamina C, ali ne i jedini. Sve vrste citrusnog voća će vam pomoći u prevenciji bolesti desni. Ovo voće će vam pomoći i u uklanjanju mrlja sa zubi koje su posljedica ispijanja tamnih pića, kao što su kava i vino.

Orašasti plodovi i sjemenke

Orašasti plodovi i sjemenke su odličan izvor proteina i mikronutrijenata, kao što su fosfor, magnezij, kalij, cink i kalcija. Kalcij je neophodan za rast i razvoj jakih kostiju i zubi. Kalcij će pomoći u održavanju zdravlja zubi.

Orašasti plodovi koji sadrže najviše kalcija su bademi i brazilski oraščići. Sjemenke sezama također sadrže visoku razinu kalcija.

Luk

Luk, naročito kada se konzumira sirov, značajno pospješuje zdravlje usne šupljine. Smanjuje prisutnost bakterija u usnoj šupljini i njegovo protuupalno djelovanje pomaže u prevenciji bolesti desni.

Luk je najbolje jesti sirov jer ćete tek tada iskoristiti sve njegove prednosti. No, ako niste ljubitelj sirovog luka, obrađujte ga termički, ali što kraće.

Jabuke i celer

Svakodnevna konzumacija jabuke i celera uistinu može učiniti čuda za zdravlje vaše usne šupljine. Celer i jabuka su odličan izvor vlakana koji imaju abrazivno djelovanje. Na taj način doslovno čiste površinu vaših zubi, gotovo jednako kao i četkica za zube.

Jabuka i celer će pojačati i proizvodnju sline, a dokazano je da manjak sline pogoduje nakupljanju bakterija i stvaranju karijesa. Istraživanja su pokazala da jabuka i celer mogu pomoći u prevenciji nakupljanja plaka, zbog čega štite i zdravlje vaših krvnih žila.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Iskoristite chia sjemenke za ove ukusne kombinacije!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije