Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Hranom do boljeg sna

Hranom do boljeg sna

Hranom do boljeg sna
  • Objavljeno: Petak, 26.05.2017.
  • Broj pregleda: 890
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Hranom do boljeg sna

San ima nezamjenjivu ulogu u životu čovjeka, stoga se sa nesanicom ne valja šaliti. Istraživanja nam kazuju kako san koji je kraći od 6 sati dnevno ili dulji od 8 do 9 sati povećava rizik od kroničnih bolesti poput pretilosti, hipertenzije, dijabetesa i metaboličkog sindroma, a dugotrajna nesanica dovodi se u vezu i s višom stopom smrtnosti.

Navike za bolji san

Patite li od nesanice, pokušajte si pomoći promjenama životnih navika. Za početak, neka vam svakodnevni odlazak na spavanje te buđenje ujutro budu u isto vrijeme, čak i u dane vikenda. Izbjegavajte koristiti mobitel i kompjuter prije odlaska na spavanje. Izbjegavajte popodnevna drijemanja, već se radije odlučite na umjerenu tjelovježbu. Spavaća soba neka vam bude prohladna i mračna te osigurajte udobnu posteljinu i kvalitetan madrac i jastuk. Za bolji san mudro bi bilo izbjegavati kavu i napitke s kofeinom u popodnevnim satima.

Prehrana koja utječe na san

Tradicionalno se vjeruje kako šalica toplog mlijeka potiče san, međutim za sada još ne postoje čvrsti znanstveni dokazi koji bi to potvrdili. Međutim, poznato je kako mlijeko obiluje određenim nutrijentima koji sudjeluju u regulaciji sna. Primjerice, mlijeko sadrži aminokiselinu triptofan koja je nužna za proizvodnju serotonina – molekule koja sudjeluje u REM fazi sna i čije niske razine u organizmu mogu uzrokovati nesanicu.

Kod nesanice, korisne su se pokazale i neke voćke. Naime, u maloj studiji objavljenoj 2011. godine u kojoj su sudjelovala 24 ispitanika s poremećajem spavanja, pokazalo se kako unos kivija može poboljšati kvalitetu sna. Ispitanici su tijekom četiri tjedna trajanja studije, sat vremena prije spavanja pojeli dva kivija srednje veličine. Osim kivija, kod nesanice blagotvorne mogu biti i višnje koje prirodno sadrže melatonin, a za kojeg je ustanovljeno da je važna karika u regulaciji prirodnog ciklusa spavanja.

Nesanicu pokušajte odagnati i dodacima prehrani s umirujućim djelovanjem. Dormirin Forte i Dormirin Rapid jedinstveni su proizvodi s melatoninom koji omogućuju brže uspavljivanje te miran i kvalitetan san. Originalna formula Forte, uz melatonin, sadrži i ekstrakte korijena valerijane i lista matičnjaka, dobro poznate prirodne sastojke koji dodatno umiruju i omogućavaju cjelonoćni miran san.

Dormirin Rapid je novi inovativni proizvod u obliku oralnog sprej ugodnog okusa mentola, sadrži prirodni zaslađivač steviju, a jedno pakiranje dostatno je za 80 doza. Znanstvenici su zaključili kako nova formulacija melatonina u obliku oralnog spreja poboljšava apsorpciju melatonina i osigurava više koncentracije melatonina u krvi nakon uzimanja, a time i brže utonuće u miran san.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Doručak - recepti za savršen početaka dana

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije