Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Izbjegavajte ovih 10 namirnica koje uzrokuju visoki krvni tlak!

Izbjegavajte ovih 10 namirnica koje uzrokuju visoki krvni tlak!

Izbjegavajte ovih 10 namirnica koje uzrokuju visoki krvni tlak!
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 26.09.2016.
  • Broj pregleda: 2.754
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Što uzrokuje visoki krvni tlak? Nekonzumiranje voća i povrća može dovesti do niskog unosa kalija i visokog unosa natrija, što može pridonijeti razvoju visokog krvnog tlaka. Ako imate visoki tlak, izbjegavajte slijedeće namirnice.

Kiseli krastavci

Krastavci su niskokalorični, bez masnoća i bogati su vitaminom K koji pomaže u zgrušavanju krvi prilikom ozljede. No, jedan srednji kiseli krastavac sadrži više od 570mg natrija, što je više od trećine preporučene dnevne doze.

Ako imate problema s visokim tlakom, ograničite unos krastavaca.

Isprobajte ovih sedam biljaka koje snižavaju krvni tlak!

Kiseli kupus

Kiseli kupus obiluje vitaminima C i K, željezom, vlaknima, te jača vaš imunološki sustav. Sadrži velike količine natrija, čak i kada odaberete kupus koji ima oznaku za nisku količinu natrija.

Pola šalice takvog kiselog kupusa sadrži 460 mg natrija.

Slanina

Osim što je ukusna, slanina sadrži skupinu B vitamina (vitamin B1, B2, B3, B6, B12), vitamin D, cink, željezo i magnezij. Isto tako sadrži visoku razinu natrija.

Samo tri kriške sadrže oko 270 mg natrija i 4,5 grama masti.

Punomasno mlijeko

Kada pokušavate izgraditi mišiće, punomasno mlijeko je idealan izbor. Jedna šalica punomasnog mlijeka sadrži 8 grama masnoće.

Imate li visoki krvni tlak, konzumirajte mlijeko sa 2% masnoće.

Krafne

Svi volimo krafne zbog njihovog slatkog okusa i teksture, no isto tako znamo da ne pogoduju zdravlju. Jedna krafna može imati više od 300 kalorija i 12 grama masti.

Krafne i općenito pržena hrana predstavljaju zasićene i trans masti što uzrokuje kardiovaskularne bolesti.

Pripremite napitak za regulaciju krvnog tlaka i kolesterola!

Ramen (japanski) rezanci

Ramen rezanci su sve popularniji među studentima u cijelom svijetu, zbog cijene i lakoće pripreme. Međutim, jedan paket ramenrezanaca ima 14 grama masti, 6 grama zasićenih masti i 1731 grama natrija što je više od 70% preporuče dnevne doze!

Alkohol

Pretjerana konzumacija alkohola može povisiti krvni tlak, te oštetiti stijenke krvnih žila. Osobe koje imaju visoki krvni tak moraju u potpunosti izbjagavati alkohol ili ga piti u umjerenim količinama. Umjerenim konzumiranjem alkohola se smatra:

  • jedno piće dnevno za muškarce u dobi iznad 65 godina,
  • dva pića dnevno za muškarce mlađe od 65 godina,
  • jedno piće dnevno za žene bilo koje dobi.

Jedno piće podrazumijeva 3,5 dcl piva, 1,5 dcl vina ili 0,5 dcl pića koje sadrži do 80% alkohola.

Ako imate visoki krvni tlak, ograničite unos navedenih namirnica i fokusirajte se na namirnice s niskim udjelom natrija.

Namirnice koje pogoduju osobama s ovim zdravstvenim problemom su: banane bogate kalijem, svi začini osim soli, krumpir, svježa riba, špinat, namirnice bogate omega 3 masnim kiselinama i lanene sjemenke.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Doručak - recepti za savršen početaka dana

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije