Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Jabuke

Jabuke

Jabuke
  • Objavljeno: Srijeda, 05.10.2011.
  • Broj pregleda: 7.583
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Bogatstvo hranjivih tvari

Visoko mjesto među namirnicama potvrđuju i nutricionisti koji svakome preporučuju 30 do 40 kg jabuka godišnje.

Iako obična, skromna jabuka ne zauzima u prehrani mjesto koje zaslužuje. Redovitom konzumacijom jabuka blagotvorno utječe na zdravlje i pravilno funkcioniranje našeg organizma. Svojim visokovrijednim sastojcima zaslužuje da je smatramo pravom kraljicom među voćem. Tako visoko mjesto među prehrambenim namirnicama potvrđuju i nutricionisti koji svakome preporučuju 30 - 40 kg jabuka godišnje. Da je jabuka često podcijenjena, potvrđuje i podatak da se u nas godišnje konzumira samo 16,5 kg po osobi.

Iako se od oko 8000 poznatih sorti pojedine jabuke po sastavu ponešto razlikuju, može se reći da 100 g jabuke sadržava 84,1 g vode, 14,9 g ugljikohidrata, 0,3 g bjelančevina, 0,4 g masti i 2,3 g prehrambenih vlakana. Od vitamina su prisutni A i C, vitamini B grupe (vitamin B1, B2, B6, nikotinamid, pantotenska kiselina, folna kiselina), a od minerala kalij, kalcij, fosfor, željezo, natrij, magnezij, cink te elementi u tragovima bakar i mangan. Visokim sadržajem vode jabuka utažuje žeđ i nadoknađuje tekućinu, a ugljikohidratima glukozom, fruktozom i saharozom opskrbljuje organizam energijom sprječavajući umor i gubitak koncentracije. Znatan udio kalija osigurava pojačano izlučivanje štetnih tvari mokraćom, što pridonosi potpunijem "čišćenju" organizma.

Jabuka se preporučuje u prehrani kod bolesti žuči, debelog crijeva te vrijeda na želucu. Povoljno djeluje na srce i krvožilni sustav, te pomaže sprječavanju začepljenja krvnih žila smanjujući rizik tromboze, a zbog sadržaja pektina i polifenola tanina djeluje na sniženje kolesterola i triglicerida te tako pozitivno utječe na sprječavanje nastanka ateroskleroze. Zbog sadržaja tanina pomaže regulaciji stolice. Odstajala, ribana jabuka koja je poprimila smeđu boju daje se u prvim danima dijete kod proljeva, jer stabilizira crijevnu floru uz istodobnu nadoknadu.

Mokraću čini lužnatom, što je osobito važno kod šećerne bolesti, acidoze, bolesti srca, jetara i bubrega praćenih acidozom, kroničnih proljeva te komplikacija u trudnoći. Osobito se preporučuje osobama koje svakodnevno konzumiraju veće količine mesa, jer se probavljanjem bjelančevina njihov organizam dodatno zakiseljava.

Sadržaj kalcija i fosfora osigurava povoljan utjecaj na izgradnju kostiju i zuba, a fluor pomaže u sprječavanju karijesa, istodobno jačajući zubno meso i održavajući usnu floru.

Vrlo važne tvari u jabuci su bioflavonoidi (klorofil, karotenoidi i antocijanidin), koji, osim što voću daju boju i karakterističnu aromu, djeluju kao "hvatači" slobodnih radikala koji smanjuju rizik nastanka kancerogenih bolesti. U kombinaciji s vitaminom C, čije djelovanje pojačavaju, te mineralima i ostalim tvarima u jabuci, stimuliraju djelovanje imunološkog sustava. Zbog sadržaja karotena, jabuka pruža i zaštitu od štetnog djelovanja ultraljubičastih zraka.

Jabuka je nezaobilazna u svim dijetama za mršavljenje jer svojim sadržajem pektina (oko 1,2 posto) uklanja osjećaj gladi. Pektin, naime, čine netopiva vlakna čijim se bubrenjem u želučanom soku stvara osjećaj sitosti. Naposljetku, smatra se da jabuka sadržava i nešto serotonina koji pozitivno utječe na raspoloženje, smiruje te blagotvorno djeluje na uspavljivanje.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Očistite organizam i osnažite tijelo ovim ukusnim juhama

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije