Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Jedite sporije da biste bili zdraviji

Jedite sporije da biste bili zdraviji

Jedite sporije da biste bili zdraviji
  • Objavljeno: Četvrtak, 11.12.2008.
  • Broj pregleda: 994
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Jedan od problema modernog životnog ritma je da uvijek žurimo, te nemamo nizašto vremena, pa tako ni za hranu.

To vodi do nezdravog i stresnog životnog stila. Međutim, ponekad nešto jednostavno može biti iznimno učinkovito i utjecati na sva naša životna područja. Jesti lagano nije teško, samo morate pokušati. Jedite manje zalogaje, žvačite sporije i duže, uživajte u obrocima i okusu hrane. Nemojte se tijekom obroka pretrpavati. Za to će vam trebati nekoliko ekstra minuta, ali će učinak biti dugoročan.

Ovo su neki od razloga zbog kojih biste trebali razmisliti o usporavanju konzumacije hrane.

Izgubit ćete na težini

Sve veći broj studija potvrđuje kako oni koji sporije jedu unose manje kalorija. Razlog se krije o tome što mozgu treba oko 20 minuta da registrira kako mu je želudac pun. Ako jedemo sporije, imamo dovoljno vremena shvatiti da smo siti i zaustaviti se na vrijeme. Ipak, uz to bilo bi korisno i orijentirati se prema zdravijoj hrani s manje masnoća ako želite smršaviti.

Više ćete uživati u hrani

Teško je uživati u hrani ukoliko se samo pretrpavate, a nakon toga imate grižnju savjesti zbog prejedanja. Dok jedete trebali biste uključiti sva osjetila, te uživati u mirisu, okusu i onome što vidite na tanjuru. Jedite samo hranu koja zadovoljava sve tri kriterija. Onu koja vam lijepo izgleda, ukusna je i ugodnog je mirisa. Bit ćete mnogo sretniji ukoliko jedete sporije i trudite se uživati u svakom zalogaju. Neka vam obroci budu gastronomski užitak, a ne užurbana navika između stresnih događaja.

Bolja probava

Ako jedete sporije, bolje ćete prožvakati hranu što vodi do bolje probave. Probava započinje u ustima, pa što više posla obavite u ustima manje ćete mučiti ostatak probavnog sustava.

Manje stresa

Usporavanje unosa hrane u organizam i obraćanje pažnje na ono što unosite može biti odličan način za ublažavanje stresa. Ukoliko se posvetite hrani nećete imati vremena razmišljati o poslu ili stvarima koje morate obaviti. Kada jedete trebali biste samo jesti. Na taj način ćete se osloboditi značajne količine stresa što bi trebalo voditi do zadovoljnijeg života.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Iskoristite chia sjemenke za ove ukusne kombinacije!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije