Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Jeste li intolerantni na laktozu?

Jeste li intolerantni na laktozu?

Jeste li intolerantni na laktozu?
  • Objavljeno: Nedjelja, 10.02.2013.
  • Broj pregleda: 9.472
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Trideset minuta je prošlo od kada ste pojeli sladoled, a sada osjećate bol i napetost u želucu. Ako se u ovome prepoznajete, velika je vjerojatnost da ste intolerantni na laktozu.

Laktoza je glavni šećer u mlijeku i većini mliječnih proizvoda. Vaše tanko crijevo oslobađa enzim laktazu koji vam pomaže kod probavljanja tog šećera. Kada ste intolerantni na laktozu, vaš probavni sustav ne proizvodi dovoljno laktaze. Nažalost, intolerancija na laktozu se ne može izliječiti, ali promjene u prehrambenim navikama mogu olakšati simptome.

Simptomi intolerancije na laktozu su:

  • nadutost
  • proljev
  • bolni plinovi
  • grčevi u želucu

Identificirajte uzroke

Mlijeko i mliječni proizvodi su na prvom mjestu kada se prepoznaju namirnice koje sadrže laktozu. Ipak, mnogi proizvodi sadrže laktozu u tragovima pa oprezno čitajte sastav proizvoda i potražite stavke koje označavaju da je u proizvodu prisutna laktoza:

  • surutka
  • mlijeko u prahu
  • nusprodukti mlijeka

Ako ste ekstremno osjetljivi na laktozu, trebali biste izbjegavati proizvode kao što su:

  • pekarski proizvodi
  • kruh, pecivo i smjese za palačinke
  • određene vrste slatkiša (mliječna čokolada)
  • margarin
  • obrađeno meso (slanina, hrenovke, kobasice)
  • energetske pločice
  • preljev za salatu

Kako kontrolirati intoleranciju na laktozu?

Ne možete promijeniti način na koji vaše tijelo razgrađuje laktozu, ali možete smanjiti i u potpunosti eliminirati simptome intolerancije na laktozu.

Razgovarajte s liječnikom ili nutricionistom koji će vam pomoći kod izrade prehrambenog plana. Vodite dnevnik prehrane kako biste otkrili koliko laktoze je vašem tijelu prihvatljivo, odnosno koliko laktoze možete unijeti, a da se ne pojave simptomi intolerancije na laktozu.

Male promjene u prehrambenim navikama će pomoći u smanjenju simptoma intolerancije na laktozu.

Nemojte mliječne proizvode jesti same. Tijelu će biti lakše razgraditi laktozu ako ćete ju konzumirati s ostalim vrstama namirnica.

Odaberite mliječne proizvode koje je lakše probaviti. Današnji izbor mlijeka i mliječnih proizvoda je bogat i sigurno ćete pronaći nešto što će vam biti ukusno i pristupačno.

Koristite mliječne proizvode koji ne sadrže laktozu. Mnogi proizvođači proizvode mlijeko i mliječne proizvode tako da ne sadrže laktozu.

Ako ste intolerantni na laktozu koristite bademovo, rižino ili sojino mlijeko. Ako primijetite intoleranciju na laktozu kod djeteta, svakako se obratite liječniku.

Uzimajte enzim laktazu koji je dostupan u obliku tableta, tekućine ili kapsula. Prije uzimanja enzima se posavjetujte s liječnikom ili ljekarnikom.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Doručak - recepti za savršen početaka dana

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije