Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Kako pravilno koristiti različita ulja?

Kako pravilno koristiti različita ulja?

Kako pravilno koristiti različita ulja?
  • Objavljeno: Utorak, 12.11.2013.
  • Broj pregleda: 1.079
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Od maslinovog preko kokosovog do lanenog, nije tajna da ulja imaju važnu ulogu u pripremi jela. Dobra vijest je da je većina ulja bogata nezasićenim masnim kiselinama koje poboljšavaju zdravlje srca. No, koji je najbolji način korištenja različitih vrsta ulja? Koja ulja su najbolja za prženje? Koja za salatu?

Prženje

Ovdje ne možete pogriješiti s uljem šafrana ili kanole. No, ako želite da pržena hrana ima poseban okus, koristite sezamovo ulje. Jako dobro podnosi visoku temperaturu. Neka ulja počinju oksidirati tijekom zagrijavanja i počinju se dimiti. Kada ulje dimi, to znači da je počelo oksidirati i da postaje kancerogeno.

Nemojte koristiti

Maslinovo ulje jer ne može podnijeti visoku temperaturu koja je potrebna za prženje različitih namirnica.

Dinstanje

Za dinstanje se koristi niža temperatura, stoga je maslinovo ulje odlično. Blažeg je okusa od ekstra djevičanskog maslinovog ulja, koje ne podnosi gotovo nikakvu toplinu. Ekstra djevičansko maslinovo ulje koristite za umake, preljeve ili marinade.

Nemojte koristiti

Ulja koja gube svoja svojstva tijekom zagrijavanja, kao što je laneno ulje ili ekstra djevičansko maslinovo ulje.

Umaci i preljevi

Kada radite jela koja ne trebaju termičko zagrijavanje, kao što je humus, pesto ili preljev, slobodno koristite ulja intenzivnog okusa, kao što je ekstra djevičansko maslinovo ulje. Ako želite probati nešto drugačije, probajte ulje avokada. Iako se smije zagrijavati na visokim temperaturama, njegova kremasta tekstura će obogatiti okus svakog jela.

Nemojte koristiti

Ulje kanole ili šafrana. Iako su potpuno sigurni, neutralan okus neće obogatiti okus jela.

Pečenje

Kokosovo ulje, ulje kanole ili šafrana su odlični za srednje visoke temperature koje se najčešće koriste kod pečenja. Kokosovo ulje je kremasto i odlično za pečenje kruha ili kolača jer će dati orašastu notu jelu, a ulje kanole ili šafrana će se odlično slagati uz krumpire ili meso jer su blagog okusa.

Nemojte koristiti

Laneno ulje ili maslinovo ulje. Iako vam se možda čini da su odlična za pripremu peciva i kolača, njihova svojstva će se brzo izgubiti na srednje visokim temperaturama.

Za pripremu smoothiea

Probajte ulje lanenih sjemenki za pripremu smoothiea. Blagi okus će se savršeno slagati uz gotova jela, a istovremeno će ih učiniti zdravijima. Također možete koristiti sezamovo ulje.

Nemojte koristiti

Ulje kanole, šafrana ili maslinovo ulje. Iako će smoothie učiniti zdravijim, pogoršat će njegov okus.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Isprobajte ove ukusne i sočne poslastice s tikvicama

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije