Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Koje sjemenke odabrati – chia ili lanene?

Koje sjemenke odabrati – chia ili lanene?

Koje sjemenke odabrati – chia ili lanene?
  • Objavljeno: Utorak, 09.08.2016.
  • Broj pregleda: 3.698
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Lanene sjemenke i chia sjemenke pripadaju skupini najzdravijih namirnica na svijetu. Iako su obje vrste sjemenki zdrave i pomažu u prevenciji niza stanja i poremećaja, među njima ipak postoje razlike koje biste trebali znati.

Kada uvrštavate sjemenke u prehranu, postoje 3 stvari koje morate imati na umu: dijetalna vlakna, proteine i zdrave masti. Kada je riječ o proteinima, chia i lanene sjemenke sadrže podjednaku razinu proteina. Isto možemo reći za omega 3 masne kiseline, folnu kiselinu, kalij i magnezij. Ako je vaš cilj povećati unos ovih hranjivih tvari, potpuno je svejedno koje sjemenke ćete na kraju odabrati.

Chia sjemenke sadrže više vlakana

Ako je vaš cilj povećati unos dijetalnih vlakana, stručnjaci preporučuju da odaberete chia sjemenke. Jedna porcija chia sjemenki će zadovoljiti 20% ukupne preporučene dnevne vrijednosti vlakana, dok će jedna porcija lanenih sjemenki zadovoljiti tek 15% preporučene dnevne vrijednosti. Chia sjemenke prednjače i po udjelu kalcija.

Chia sjemenke su savršen sastojak za smoothie!

Chia sjemenke sadrže više antioksidanata

Iako su obje vrste namirnica odličan izvor antioksidanata, chia sjemenke ih ipak sadrže više. Antioksidanti su neophodni za smanjenje razine slobodnih radikala koji povećavaju rizik od nastanka različitih vrsta raka, bolesti i poremećaja. Nemojte odmah isključiti sjemenke lana jer su bolji izvor magnezija, bakra i vitamina B1.

Chia sjemenke sadrže manje kalorija i više ugljikohidrata

Ako je vaš cilj unositi manje kalorija, onda stručnjaci preporučuju chia sjemenke. Naime, 2 žličice chia sjemenki sadrže 69 kalorija, dok ista porcija sjemenki lana sadrži oko 75 kalorija. No, lanene sjemenke su bolji izbor kada govorimo o ugljikohidratima. Jedna porcija lanenih sjemenki sadrži 4 grama ugljikohidrata, dok jedna porcija chia sjemenki sadrži 6 grama ugljikohidrata.

Lanene sjemenke smanjuju rizik od nastanka raka

Ovo je jedna od najznačajnijih zdravstvenih prednosti lanenih sjemenki. Odličan su izvor lignana, fitoestrogena koji je vrlo važan za zdravlje žena. Lignani reguliraju razinu estrogena u tijelu i na taj način smanjuju vjerojatnost od nastanka raka dojke, jednog od najčešćih vrsta raka kod žena.

Lanene sjemenke potiču mršavljenje, smanjuju tlak i ublažavaju depresiju!

Chia sjemenke smanjuju rizik od nastanka srčanih bolesti

Istraživanja su pokazala da chia sjemenke smanjuju rizik od nastanka bolesti kardiovaskularnog sustava, visokog krvnog tlaka, metaboličkog sindroma i dijabetesa tipa 2. Chia sjemenke reguliraju razinu šećera u krvi i osjećaj sitosti održavaju duže vrijeme.

Kada uzmete u obzir sve prednosti chia i lanenih sjemenki, odluku ćete donijeti na temelju svojih potreba i želja.

Zapamtite da chia i lanene sjemenke mogu biti zamjena za druge namirnice. Ne biste ih smjeli samo uvrstiti u prehranu, već pomoću njih smanjiti unos drugih namirnica jer ćete jedino tako postići željenu tjelesnu težinu.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Isprobajte ove ukusne i sočne poslastice s tikvicama

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije