Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Koje vitamine ne unosite dovoljno?

Koje vitamine ne unosite dovoljno?

Koje vitamine ne unosite dovoljno?
  • Objavljeno: Nedjelja, 26.07.2015.
  • Broj pregleda: 2.121
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Istraživanja su pokazala da veliki broj ljudi ne unosi adekvatnu količinu vitamina. Preporučene dnevne doze vitamina variraju od osobe do osobe, ali su u pravilu u istom rangu. Bez obzira na to je li vaša prehrana raznolika i uravnotežena, postoji velika vjerojatnost da ne unosite adekvatnu količinu određenih vitamina.

Vitamin B6

Ovaj važan vitamin pomaže tijelu proizvoditi serotonin i norepinefrin, dva kemijska spoja koja omogućavaju komunikaciju između mozga i živčanih stanica. To je neophodno za odvijanje određenih procesa u tijelu. Neka istraživanja su pokazala da manjak vitamina B6 može uzrokovati probleme sa zdravljem živaca, kože i kardiovaskularnog sustava. Uzimanje suplemenata vitamina B6 može pomoći u prevenciji slabljenja pamćenja, ublažavanju simptoma dijabetesa, astme, ADHD - a i akni.

Manjak vitamina B6 je nešto češći kod osoba koje prekomjerno konzumiraju alkohol i kod osoba koje imaju probleme sa zdravljem jetre i bubrega, ili pak pate od hipertireoze. Postoji veća vjerojatnost da ćete patiti od manjka vitamina B6 ako ste vegetarijanac, vegan ili ne podnosite laktozu jer ovaj vitamin pronalazimo u peradi, nemasnom mesu, ribi i morskim plodovima, mlijeku i jogurtu.

Odraslim osobama dnevno treba oko 1.3 miligrama vitamina B6. Ženama treće dobi treba oko 1.5 miligrama vitamina B6, a muškarcima treće dobi oko 1.7 miligrama.

Vitamin B6 možemo pronaći u mrkvi, špinatu, grašku, krumpirima, mlijeku, jogurtu, siru, jajima, ribi, jetricama, mesu i obogaćenim žitaricama.

Vitamin D

Vitamin D, poznat i kao vitamin sunca, se proizvodi kada kožu izlažemo suncu. Kada uzmemo u obzir da je količina vitamina D koju unosimo putem namirnica minimalna, vrijeme koje provodimo na otvorenome također, onda ne iznenađuje činjenica de veliki postotak ljudi pati od manjka vitamina D. Stručnjake to zabrinjava jer manjak vitamina D može povećati rizik od nastanka niza bolesti, uključujući rak i bolesti srca.

Najčešći simptomi manjka vitamina D su bolovi u kostima i zglobovima, slabost u mišićima i loše raspoloženje. Jedno istraživanje je pokazalo a oni koji ne unose dovoljno vitamina D, imaju čak 11 puta veći rizik od nastanka depresije, u odnosu na one koji unose adekvatnu količinu vitamina D. Također, manjak vitamina D može povećati učestalost prehlada i gripa jer je vitamin D ključan za održavanje jakog imunološkog sustava.

Najbolji način da provjerite razinu vitamina D je test krvi. Razina vitamina D bi trebala biti od 45 do 50ng/mL. Količina suplemenata koju trebate uzimati ovisi isključivo o tome koliko ste blizu toj količini. Za osobe do 70 godina se preporuča 600 internacionalnih jedinica (IJ) dnevno, a za one starije od 70 godina oko 800.

Vitamin D pronalazimo u namirnicama kao što su masna riba (losos, tuna, sardine), goveđa jetrica, sir, žutanjci, obogaćeni mliječni proizvodi i sok od naranče.

Vitamin C

Ovaj vitamin ima dvostruko djelovanje: jača imunitet i djeluje kao antioksidant. Vitamin C sudjeluje u prevenciji mutacija stanica, do kojih dolazi kada je u tijelu previsoka razina slobodnih radikala. Vitamin C potiče zacjeljivanje rana, obnavljanje hrskavice i održava zube i kosti jakima. Znanstvenici ističu da može pomoći u bržem oporavku od prehlade i gripe. Istraživanja su pokazala da oni koji unose adekvatnu količinu vitamina C, imaju blaže simptome gripe i prehlade koje puno kraće traju.

Neki od simptoma manjka vitamina C su umor, bolovi u zglobovima i mišićima i lako nastajanje modrica, suha koža, natečeno zubno meso neobične boje i sporo zacjeljivanje rana. Kroničan manjak vitamina C, koji traje dulje od 3 mjeseca, može uzrokovati letargiju, žuticu i groznicu.

Stručnjaci ističu da žene dnevno trebaju unositi oko 75 miligrama vitamina C, a muškarci oko 90 miligrama.

Vitamin C pronalazimo u namirnicama kao što su citrusno voće, dinje, kivi, mango, papaja, bobičasto voće, brokula, prokulice, špinat, zeleno lisnato povrće, batat i bundeva.

Vitamin B12

Baš kao i drugi vitamini B skupine, vitamin B12 igra važnu ulogu u održavanju rada metabolizma. Važan je za formaciju crvenih krvnih stanica i zaštitu DNA. Također štiti zdravlje središnjeg živčanog sustava.

Istraživanja su pokazala da manjak vitamina B12 može uzrokovati mentalne poremećaje, kao što su depresija i anksioznost, slabost i napetost mišića, inkontinenciju, nizak krvni tlak i probleme s vidom. Ako ste vegetarijanac ili vegan, postoji velika vjerojatnost da ne unosite adekvatnu količinu vitamina B12 jer ga pretežno pronalazimo u namirnicama životinjskog porijekla.

Odrasle osobe trebaju dnevno unositi oko 2.4 mikrograma vitamina B12, trudnice trebaju unositi oko 2.6 mikrograma, a dojilje oko 2.8 mikrograma vitamina B12.

Vitamin B12 pronalazimo u namirnicama kao što su riba i morski plodovi, perad, jaja, mlijeko, kvasac i obogaćene žitarice.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Iskoristite chia sjemenke za ove ukusne kombinacije!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije