Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Koju hranu trebate češće jesti?

Koju hranu trebate češće jesti?

Koju hranu trebate češće jesti?
  • Objavljeno: Nedjelja, 22.02.2015.
  • Broj pregleda: 1.460
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Pretilost je sve veći problem među osobama svih dobnih skupina diljem svijeta. Nepravilna prehrana uzrokuje manjak ključnih nutritivnih nutrijenata kao što su:

  • kalcij
  • magnezij
  • kalij
  • vlakna
  • vitamin C
  • vitamin A
  • vitamin E

Ovih 7 nutrijenata najčešće ne unosimo dovoljno, iako ih sadrže brojne namirnice koje su ujedno i ukusne.

Špinat: kalcij, magnezij, kalij, vlakna, vitamin C, A i E

Zeleno lisnato povrće je odlično za vaše zdravlje, a špinat je definitivno jedna od najboljih opcija. Jedna šalica kuhanog špinata će zadovoljiti čak 400% preporučene dnevne doze vitamina A i 24% preporučene dnevne doze kalcija. Najbolje ga je pripremati na pari ili kratko prokuhati.

Grahorice: kalcij, kalij, magnezij i vlakna

Grahorice su jedna od najboljih i najpristupačnijih namirnica koje će vašem tijelu pružiti niz nutritivnih spojeva, uključujući kalcij, kalij, magnezij i vlakna. Veliki broj ljudi izbjegava grahorice jer uzrokuju nadutost. Kako biste to izbjegli, namačite grahorice u vodi tijekom noći. Voda će apsorbirati složene ugljikohidrate koji uzrokuju nadutost.

Heljda: magnezij, kalij i vlakna

Heljda je žitarica zbog čega je odličan izbor za osobe koje pate od celijakije ili su intolerantne na gluten. Heljda je odličan izvor magnezija: 1 šalica će zadovoljiti čak 98% dnevnih potreba. Također pruža 17 grama vlakana i 22% od preporučene dnevne doze kalija.

Dinja: kalij, vlakna, vitamin A i C

Dinja je puno više od osvježavajućeg voća. Ona je odličan izvor nutritivnih spojeva i sadrži malo kalorija. Dinja je odličan izvor kalija, vlakana, vitamina A i C, a ujedno sadrži i visok postotak vode, koja je neophodna za pravilno funkcioniranje svake stanice.

Batat: kalij, vlakna, vitamin A i C

Ovo povrće nije samo odličan izvor nutritivnih spojeva, već je prirodno sladak. Možete ga koristiti u pripremi deserta. Batat je odličan izvor vitamina A i C, kalija i vlakana. Pristupačan je i lagan za pripremu te može postati zamjena za krumpir i tjesteninu.

Obrani mliječni proizvodi: kalcij i kalij

Obrani mliječni proizvodi, naročito mlijeko i jogurt, su najčešće dodatno obogaćeni nutritivnim spojevima, uključujući kalcij i kalij. Mliječne proizvode nije potrebno u potpunosti izbaciti iz prehrane, već samo kontrolirati njihov unos.

Orašasti plodovi i sjemenke: magnezij i vitamin E

Orašasti plodovi i sjemenke mogu zadovoljiti vašu potrebu za grickanjem. Nisu samo prazne kalorije već pružaju odličan udio magnezija i vitamina E. Također, mogu pomoći u regulaciji razine kolesterola i masti u tijelu.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Čarolija okusa na vašem blagdanskom stolu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije