Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Kruške za zdravlje

Kruške za zdravlje

Kruške za zdravlje
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 17.12.2012.
  • Broj pregleda: 27.484
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Kruška je voće veličinom slično jabukama. Za razliku od jabuka, kruške imaju koru koju je teže čistiti. Kora može biti žuta, zelena, smeđa, crvena ili pak kombinacija svih boja.

Kruške su uglavnom slatke, sočne i blagog okusa, a tekstura mesa je kremasta. Najpoznatija je kineska kruška koja ima najbolja ljekovita svojstva. Prisutne su tijekom cijele godine, a najbolje su od kraja srpnja do početka veljače.

Nutritivna vrijednost

Kruške su odličan izvor topivih vlakana. Sadrže vitamine A, B1, B2, C i E, folnu kiselinu i niacin. Također su bogat izvor bakra, fosfora i kalija, a u manjim količinama sadrže kalcij, klor, željezo, magnezij, natrij i sumpor.

Provjerite zašto trebate svaki dan pojesti jednu krušku!

Prednosti za zdravlje

Kruške su hipoalargeno voće koje je puno vlakana, a rijetko izaziva alergijske reakcije. Sok od kruške je odličan za novorođenčad jer je blagog okusa, a zdrav.

Krvni tlak

Kruške sadrže antioksidativne i antikancerogene spojeve koji sprječavaju nastanak visokog krvnog tlaka i srčanog udara.

Rak

Visoka razina vitamina C i bakra će smanjiti razinu slobodnih radikala u tijelu te na taj način spriječiti stanična oštećenja.

Kolesterol

Kruške su bogate pektinom koji učinkovito smanjuje razinu lošeg (LDL) kolesterola.

Pripremite zobene pahuljice s kruškama, orasima i ovčjim sirom!

Probavni trakt

Topiva vlakna su odlična za zdravlje probavnog trakta i mogu spriječiti nastanak raka debelog crijeva.

Zatvor

Pektin je diuretik i ima blago laksativno djelovanje, što će potaknuti rad crijeva i omogućiti pravilno probavljanje hrane.

Energija

Kruška je bogat izvor glukoze i fruktoze koje poprilično brzo podižu razinu energije.

Temperatura

Najbolji način smanjenja temperature jest da popijete veliku čašu svježe iscijeđenog soka od kruške.

Pripremite čokoladnu tortu s kruškama!

Imunitet

Antioksidativno djelovanje kruške će ojačati vaš imunološki sustav. Jedite krušku ili pijte sok od kruške, pogotovo kada je sezona gripe i prehlade.

Upala

Kruška ima protuupalno djelovanje i pomaže kod oslobađanja od boli uzrokovane upalnim procesima.

Osteoporoza

Kruške sadrže visoku razinu bora koji pomaže tijelu da apsorbira kalcij i na taj način sprječavaju nastanak osteoporoze.

Popijte smoothie od kruške i đumbira!

Trudnoća

Sve trudnice za vrijeme trudnoće trebaju povećati unos folne kiseline kako bi se spriječio nastanak urođenih poremećaja kod djeteta. Kruška je bogata folnom kiselinom pa ju stručnjaci preporučuju za vrijeme trudnoće.

Savjeti za konzumaciju

Odaberite čvrste kruške tamnije boje. Pustite da odstoje nekoliko dana dok malo ne omekšaju. Jednom kada krušku ogulite ona može stajati nekoliko dana. Kruške pohranite dalje od hrane intenzivnog mirisa (luk, češnjak, kiseli kupus) jer one vrlo lako mogu poprimiti te mirise.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Doručak - recepti za savršen početaka dana

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije