Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Kuhano ili svježe?

Kuhano ili svježe?

Kuhano ili svježe?
  • Objavljeno: Petak, 22.03.2013.
  • Broj pregleda: 8.894
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Jeste li se ikada zapitali koji je najbolji način pripremanja povrća, a da ono zadrži sva hranjiva svojstva? Ne postoji univerzalan odgovor jer kuhanje nekih namirnica povećava njihova hranjiva svojstva, a kod nekih namirnica djeluje suprotno.

Neke namirnice su najbolje svježe, i to bez termičkog obrađivanja, dok su neke najbolje kada se prokuhaju. Što je najbolje za šparogu ili rajčicu? Donosimo vam savjete vodećih svjetskih stručnjaka.

Šparoge

Najbolje su kuhane.

Šparoge kriju brojne hranjive tvari, ali i potencijalno kancerogene spojeve. Stoga stručnjaci ističu da je šparoge najbolje prije konzumiranja prokuhati kako bi se uništili svi štetni spojevi.

Cikla

Najbolja je sirova.

Tijekom kuhanja cikla  gubi čak 25% od ukupne količine folne kiseline. Folna kiselina je važna za pravilan rast i razvoj, a nedostatak folne kiseline u tijelu može povećati rizik od nastanka anemije.

Brokula

Najbolja je sirova.

Termičko obrađivanje brokule će smanjiti ljekovito svojstvo mirozinaze, enzima koji pomaže jetri u čišćenju tijela od toksina i kancerogenih spojeva.

Gljive

Najbolje su kuhane.

Zagrijavanje gljiva, bilo da radite umak, roštilj ili varivo, oslobađa kalij koji je važan u izgradnji i održavanju zdravlja mišića.

Luk

Najbolji je sirov.

Kuhanjem luk gubi brojna ljekovita svojstva. Najveći nedostatak kuhanja luka je smanjenje količine alicina, fitonutrijenta koji je odličan za reguliranje apetita.

Crvena paprika

Najbolja je sirova.

Crvena paprika je jedan od najboljih izvora vitamina C. Najbolja je sirova, ali ju možete kuhati na temperaturi ispod 180°C kako bi zadržavala veći dio vitamina C.

Špinat

Najbolji je kuhan.

Ako ćete špinat kratko prokuhati lakše ćete apsorbirati kalcij, željezo i magnezij. Špinat možete jesti i sirov, ali će stanice znatno teže apsorbirati ove hranjive tvari.

Rajčice

Najbolje su kuhane.

Kada jedete kuhane rajčice, vaše tijelo će apsorbirati veću razinu likopena koji ima odlična antioksidativna svojstva i smanjuje rizik od nastanka raka.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Vodič za detoksikaciju

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije