Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Minerali - koji i koliko?

Minerali - koji i koliko?

Minerali - koji i koliko?
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 25.10.2010.
  • Broj pregleda: 10.305
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Kalcij

Muškarci i žene: 1200 mg

Zašto je potreban?

Pomaže formirati i održati zube i kosti zdravima, potreban je za normalan rad srca, pomaže kod zgrušavanja krvi.

Provjerite koje su namirnice bogate kalcijem, a nisu mlijeko!

Dobro je znati

Tijelu treba vitamina D kako bi se kalcij mogao apsorbirati, pa ako koristite dodatak kalcija odaberite onaj koji sadrži vitamin D. Nedavne studije su povezale tablete kalcija s povećanim rizikom od srčanog udara.

Izvori u hrani

Mliječni proizvodi, zeleno lisnato povrće, bok choy, kalcijem obogaćen sok od naranče.

Krom

Muškarci: 30 mg
Žene: 20 mg

Zašto je potreban?

Pomaže u održavanju normalne razine šećera u krvi.

Dobro je znati

Postojao je interes za liječenju visoke razine glukoze i dijabetesa tipa 2 dodatkom kroma, ali dosadašnja istraživanja su neuvjerljiva.

Izvori u hrani

Meso, piletina, brokula, jabuke, riba, sok od grožđa.

Jod

Muškarci i žene: 150 mcg

Zašto je potreban?

Potreban je za normalnu funkciju štitnjače, sprječava gušavost, oticanje štitne žlijezde.

Istražite 7 simptoma manjka joda!

Dobro je znati

Nedostatak joda se javlja češće kod žena nego muškaraca, kada kupujete sol, odaberite jodiranu.

Izvori u hrani

Plodovi mora, jodirana sol.

Željezo

Muškarci i žene: 8 mg

Zašto je potrebno?

Bitno je za zdravlje crvenih krvnih stanica.

Provjerite kako povećati apsorpciju željeza!

Dobro je znati

Muškarci i žene iznad 50 godina uopće ne bi trebali uzeti mutivitamin koji sadrži željezo, osim ako imaju dijagnozu nedostatka željeza.

Izvori u hrani

Meso, jaja, tvrdi kruh i žitarice.

Magnezij

Muškarci: 420 mg
Žene: 320 mg

Zašto vam je potreban?

Održava dobar imunološki sustav, pomaže kostima da budu snažne, regulira srčani ritam.

Saznajte zašto je magnezij važan za vaše zdravlje!

Dobro je znati

Hrana bogata magnezijem može pomoći u zaštiti od razvoja dijabetesa tipa 2, također može smanjiti rizik od visokog krvnog tlaka kod žena.

Izvori u hrani

Cjelovite žitarice, orašasti plodovi, zeleno povrće.

Kalij

Muškarci i žene: 4700 mg

Zašto je potreban?

Presudan za rad srca, bubrega, mišića, živčanih funkcija, važan u kontroli krvnog tlaka, s natrijem održava ravnotežu vode u tijelu.

Provjerite može li kalij pomoći u prevenciji srčanog udara!

Dobro je znati

S godinama, bubrezi postaju manje sposobni ukloniti kalij iz krvi, pa razgovarajte sa svojim liječnikom prije uzimanja suplemenata. Prehrana bogata voćem i povrćem općenito pruža dovoljno kalija.

Izvori u hrani

Dinja, banana, jogurt, lisnato zeleno povrće i slatki krumpir.

Selen

Muškarci i žene: 55 mcg

Zašto je potreban?

Pomaže stvoriti posebne proteine koji igraju važnu ulogu u sprečavanju oštećenja stanica.

Dobro je znati

Može smanjiti rizik od određenih vrsta raka, uključujući rak pluća, debelog crijeva i prostate, iako nisu sve studije dokazale ovaj efekt.

Izvori u hrani

Crveno meso, riba, piletina, povrće.

Cink

Muškarci: 11 mg
Žene: 8 mg

Zašto je potreban?

Pomaže u zacjeljivanju rana, održava osjećaj za miris i okus oštrima.

Dobro je znati

Mnogi ljudi uzimaju cink za ublažavanje prehlade, ali njegov učinak je sporan, neke studije ukazuju da cink može ubrzati oporavak, druge zaključuju da neće funkcionirati. Neke studije pokazuju da uzimanje kombinacije antioksidanata i cinka smanjuje rizik od makularne degeneracije u poodmakloj dobi.

Izvori u hrani

Obogaćene žitarice, crveno meso, jaja, morski plodovi.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Najzdravije namirnice za prosinac

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije