Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Google prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Montignac metoda

  • Objavljeno: 08.07.2008.
  • Izmjena: 31.07.2015.

Montignac metoda

Sadržaj

  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Osnivač dijete je Michael Montignac koji vjeruje da je prebrojavanje kalorija potpun gubitak vremena i truda, te tvrdi da je mnogo učinkovitiji način za gubitak suvišne tjelesne težine konzumiranje namirnica s niskim ili srednjim glikemičkim indeksom.

Obrazloženje: čim je viši glikemički indeks namirnice, organizam ga apsorbira i potroši te se pojavi osjećaj gladi, dok kod namirnica s niskim glikemičkim indeksom tijelo apsorbira sporije, zato osjećamo sitost duže vremena.

Dijetni plan je podijeljen u dvije faze:

  • Prva faza je namijenjena gubitku težine i služi kao proces dekontaminacije tijela, u prvim danima je dosta ograničen, ali su dozvoljeni dovoljno zasitni i uravnoteženi obroci.
  • Druga faza je dosta tolerantnija, dozvoljava mnogo širi izbor dozvoljenih namirnica, a trebala bi osigurati upješno očuvanje postignute tjelesne težine i na duži rok.

Metoda se usredotočuje na dobre i slabe osobine pojedinačnih namirnica, a osim toga ne diktira koliko namirnica je dozvoljeno konzumirati, samo je važno da prevladavaju one s niskim ili srednjim glikemičkim indeksom.

DOBRO

  • Nije potrebno ograničavati količine hrane, što znači da korisnici ne osjete tešku glad kao što ju osjećaju kod većine drugih restriktivnih dijeta.
  • Gubitak težine u prvoj fazi je brza (i do 7 kg).
  • Dozvoljeni su i različitii dodaci ishrani kao što su tamna čokolada, punozrnati keksi, sladoled itd.
  • Dijeta zahtijeva uravnotežen prehrambeni plan s redovitim dnevnim obrocima. Sadrži namirnice s malo kalorija i puno balasnih tvari.
  • Dijeta je vrlo bogata s različitim voćem i povrćem, što znači veliki unos vlaknina, vitamina i minerala u organizam.
  • Dijeta je primjerena za sve koji vode aktivan život, jer namirnice s niskim glikemičkim indeksom tijelo apsorbira polako i tako osigurava dugotrajan osjećaj sitosti te polako i jednakomjerno oslobađanje energije. Iz jednakog razloga se smanji i želja za međuobrocima jer je razina krvnog šećera više ili manje stalno uravnotežena.
  • Izbor namirnica s niskim ili srednjim glikemičkim indeksom je vrlo raznolika i opsežna. Punovrijedne žitarice, punozrnate tjestenine, smeđa riža, punovrijedan musli i punozrnati kruh bi trebali sastavljati oko 70% dijete.
  • Dijeta ne preporuča prebrojavanje kalorija ili ograničavanje količine hrane. Preporuča konzumiranje normalnih porcija, a također uključuje zdrave prijepodnavne i poslijepodnevne užine.
  • Dijeta je bogata sa esencialnim i nezasićenim mastima (biljna ulja, ribe...) i ograničava unos namirnica s zasićenim mastima (životinjskog izvora).
  • Dijeta, s pravilnim izborom namirnica, učinkovito regulira izlučivanje inzulina i razinu krvnog šećera, što u praksi znači manje napada gladi i želja za nezdravim zalogajima.

LOŠE

  • Treba zapamtiti opsežnu listu namirnica s niskim i srednjim glikemičkim indeksom.
  • Gubitak težine je nakon završene 1. faze spor, ali se pri konzumiranju dozvoljenih namirnica suvišna težina obično ne vrati.
  • Prva faza je dosta restriktivna, zbog čega mnogi odustanu.
  • Podaci o glikemičkom indeksu obuhvaćaju samo ograničeni broj namirnica - za ostale namirnice još nisu poznati.
  • Sastavljanje jelovnika (prije svega u 2. fazi) je u velikoj mjeri prepušteno pojedincima, što zna biti za neke velika prepreka.
  • Dijeta je bogata bjelančevinama (skoro 25% dnevnog unosa hrane trebale bi u organizmu činiti bjelančevine) i ograničava unos ugljikohidrata, što može dovesti do procesa ketoze. Posljedica toga može biti osjećaj nejakosti, problemi s probavnim traktom, vrtoglavica, pospanost i dehidracija.
  • Dijeta zahtijeva dosta volje, jer je potrebno striktno odricanje od namirnica s vrlo visokim glikemičnim indeksom (prije svega jednostavnih šećera), što predstavlja rizik za vraćanje starim prehrambenim navikama.
  • Dijeta zapostavlja neke vrste namirnica.
  • Isto tako ne ističe ulogu tjelesne vježbe za uspješno mršavljenje.

Tagovi:

Komentari

Trenutno nema komentara

Prijavite se ili registrirajte da biste mogli komentirali sadržaj.

    Najnovije

    Najčitanije

    
    Zatvori oglas