Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Najzdravije namirnice na svijetu

Najzdravije namirnice na svijetu

Najzdravije namirnice na svijetu
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 16.03.2009.
  • Broj pregleda: 15.464
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

U svijetu užurbanog života kada jedemo prvo što nam padne na pamet i nerijetko se susrećemo s problemima viška kilograma i raznih bolesti, vrlo je bitno informirati se o hrani koja je zdrava za srce, smanjuje rizik od raka, dijabetesa ili srčanih oboljenja. Donosimo listu zdravih namirnica koje ne bi trebalo zaobilaziti u svakodnevnoj prehrani.

Marelice - pune su beta karotena koji sprečava radikalna oštećenja i štiti oči. Tijelo pretvara ovaj sastojak u vitamin A čime otklanja mogućnost stvaranja raka, posebno raka kože. Jedna marelica ima 17 kalorija, 0 masnoća i 1 gram vlakana. Mogu se jesti sušene ili svježe, ali ako su previše mekane, gube svoje hranjive sastojke.

Avokado - pomaže snižavanju nivoa kolesterola i povećava nivo HDL-a (lipoproteina visoke gustoće). Jedan komad ima 81 kaloriju, 8 grama masnoće i 3 grama vlakana. Umjesto majoneze koju stavljate u hamburger radije pojedite nekoliko komada avokada.

Jeste li već isprobali ulje avokada?

Maline - imaju sastojke protiv razvoja raka, ali i dosta vitamina C i vlakana koji su odlični protiv kolesterola i srčanih bolesti. Jedna zdjelica sadrži tek 60 kalorija, 1 gram masnoća i 8 grama vlakana. Sa svježim malinama najbolji je nemasni jogurt ili žitarice.

Dinja - vitamin C i beta karoten - dva jaka antioksidansa, u suradnji sa kalijem, kojeg imaju dvaput više nego banane, savršen su sastojak svakodnevnoj prehrani. Polovina dinje ima 97 kalorija, 1 gram masnoće i 2 grama vlakana. Prijedlog za serviranje: isjeckajte na komadiće pa stavite u frižider, nakon toga ga stavite u blender i dobit ćete divan hladni napitak.

Sok od brusnice - čisti krv od mogućih infekcija i tako štiti od razvoja štetnih bakterija. Jedna čaša ovog soka ima 144 kalorije, 0 grama masnoće i 0 vlakana. Kupite 100% sok od brusnice i dodajite ga svakodnevno vodi koju pijete, bez potrebe da dodajete šećer.

Paradajz - sadrži likopen, jedan od najsnažnijih karotenoida koji služe kao antioksidanti u organizmu. Skorija istraživanja pokazuju da paradajz smanjuje rizik od problema s mokraćnim kanalima, tbuhom i debelim crijevom, ako se jede po pola dnevno. Prosječan paradajz ima 26 kalorija, 0 masnoća i 1 gram vlakana. Isjecite svježi paradajz na komadiće, prelijte maslinovim uljem jer se likopen najbolje apsorbira u organizmu ako se jede u kombinaciji sa malo masnoće.

Suho grožđe ili grožđice izuzetan su izvor željeza koje pomaže u cikulaciji krvi. Pola zdjelice sadrži 218 kalorija, 0 masnoće i 3 grama vlakana. Pospite grožđice po corn flakesu koji ujutro jedete, a ovo se posebno odnosi na žene kojima u toku mentruacije treba što više željeza.

Smokva - ima dosta kalija i vlakana, ali i vitamina B6 koji je potreban za dobro raspoloženje. Smanjuje kolesterol i sprječava zadržavanje viška vode u organizmu. Jedna smokva ima od 37 do 48 kalorija, 0 masnoće i 2 grama vlakana. Svježe smokve su najukusnije, ali neki više vole sušene i jedu ih kao grickalice koje donose mnogo energije i preporučuju se sportašima.

Pripremite zobene pahuljice sa smokvama i brusnicama!

Crveni luk - sadrži jedna od najmoćnijih flavonoida koji su prirodni antioksidansi. Studije su pokazale da štiti protiv raka, a jedna zdjelica isjeckanog luka ima 61 kaloriju, 0 masnoća i 3 grama vlakana. Opskrbljuje organizam energijom, pa ako ne volite plakati dok ga režete, možete ga ispržiti na tavi i servirati uz rižu i drugo povrće.

Artičoke - ovo povrće čudnog izgleda također je dobro protiv raka i kontrolira kolesterol, što je u današnje vrijeme kad se većina nas nezdravo hrani veoma važno. Jedna srednja artičoka ima 60 kalorija, 0 masnoća i 7 grama vlakana. Prokuhajte ih u vodi 30 do 40 minuta, na njih iscijedite limunov sok, odvojite okolni omotač prstima jer je u sredini najukusniji dio.

Brokula - jako je važna za žene jer smanjuje rizik od raka dojke. Ima dosta vitamina C i beta karotena. Jedna zdjelica ima 25 kalorija, 0 masnoća i 3 grama vlakana. Pazite da ne prekuhate brokule već ih radije kuhajte na pari ili u mikrovalnoj pećnici. Na vrh možete iscijediti limunov sok da dodate hranjive materije i vitamin C.

Špinat - sadrži lutein i karotenoide koji štite od makularne degeneracije a koja prouzrokuje sljepilo kod starijih osoba. Ovo carstvo zelenila pomaže i u zadržavanju mladalačkog izgleda, a jedna zdjelica ima samo 7 kalorija.

Bijeli luk - iako ima jak miris, koristan je za smanjenje LDL-a ili takozvanog "lošeg kolesterola". Snižava i krvni tlak i pomaže u prevenciji trbušnih oboljenja i raka crijeva. Jedan režanj ima tek 4 kalorije, bez masnoća i vlakana. Iskuhajte cijelu glavicu 15 do 20 minuta, dok ne omekša, a onda ga namažite na kruh umjesto putra.

Pšenične klice - jedna kavena žlica nadoknađuje 7% magnezija koji je potrebno unijeti u toku dana. Magnezij je važan za sprječavanje grčeva u mišićima, a u pšeničnim klicama dosta je i vitamina E. Jedna žličica ima 27 kalorija, 1 gram masnoće i isto toliko vlakana. Samo je pospite po jogurtu, voću ili žitaricama.

Popijte smoothie od bobičastog voća i pšeničnih klica!

Leća - odlična je protiv raka dojke, za zdravlje srca i ima impresivnih 9 grama proteina u polovini zdjelice. Ako se ta količina iskuha, ima 115 kalorija, bez masnoća je i ima 8 grama vlakana. Jedite ih i bit ćete opskrbljeni proteinima.

Kikiriki - smanjuje srčana oboljenja za čak 20%. Jedna šaka kikirikija ima 166 kalorija, 14 grama masnoće i 2 grama vlakana. Uvijek nosite jedan paketić u svojoj torbi, može vam biti dobra zamjena za obrok.

Vrhnje s mlijeka - ima vitamina B2 koji je bitan za dobar vid, a zajedno sa vitaminom A pomaže u borbi protiv alerija i lišajeva. Ako uzmete u obzir da sadrži i kalcij i vitamin D, onda je tih 86 kalorija koje ste u jednoj šalici unijeli u organizam veoma važno za vaše zdravlje.

Školjke - moćni izvor vitamina B12 odličan je za bolje funkcioniranje nerava i pomaže rad mozga. Pored toga, sadrži i željezo i minerale kao što su magnezij i kalij.

Losos i rakovi također su značajni izvori energije i zdravlja.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Doručak - recepti za savršen početaka dana

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije