Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Najzdravije namirnice za veljaču

Najzdravije namirnice za veljaču

Najzdravije namirnice za veljaču
  • Objavljeno: Četvrtak, 02.02.2017.
  • Broj pregleda: 1.740
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Jedite sezonsku hranu jer je zdravija!

Moramo priznati da su naši preci živjeli u skladu s prirodom u znatno većoj mjeri nego što mi danas živimo. Njihovu prehranu su činile namirnice koje su sami uzgajali i pohranjivali. Danas su nam sve te namirnice dostupne cijele godine.

Nekada su lokalne tržnice sadržavale voće i povrće koje je raslo u to doba godine. Primjerice, niste mogli naći voće koje raste tijekom proljeća zimi ili tijekom jeseni. Današnji supermarketi imaju razne namirnice u razno doba godine. Ipak, to ne znači da je njihova kvaliteta ista u svako doba godine.

Osim kvalitete, razlikuje se i cijena. Tako će, primjerice, brokula biti znatno kvalitetnija i jeftinija tijekom veljače, u odnosu na ljetne mjesece. Osim što je konzumiranje sezonskog voća i povrća odlično za vaše zdravlje, dobro je i za zaštitu okoliša jer se mora koristiti puno manje kemikalija za uzgoj namirnica tijekom sezone predviđene za njihov uzgoj.

Kada jedete plodove koji su sezonski, odnosno kada jedete plodove koji u prirodnim uvjetima rastu u određeno doba godine, jedete ih upravo onda kada su najzdraviji i najmanje štetni za vaše zdravlje.

Jesti sezonski znači imati:

  • bolji okus hrane - vrsni kuhari se slažu s time da je sezonsko voće i povrće najbolje
  • bolju kvalitetu hrane - svi stručnjaci se slažu da je hrana znatno bolje kvalitete kada se jede u doba godine kada je predviđeno da raste
  • bolju cijenu hrane - istraživanja su pokazala da su određene namirnice najjeftinije u doba godine kada rastu
  • zaštitu okoliša - uzgajanje namirnica u prirodnim uvjetima zahtijeva upotrebu manje kemikalija koje zagađuju okoliš.

Najbolje povrće u veljači

Rukola

Ovo je jedna od najpristupačnijih namirnica. Raste na gotovo svim travnatim površinama. Sadrži jako malo zasićenih masnih kiselina. Odličan je izvor proteina, vitamina B, dijetalnih vlakana, vitamina A, C i K. Također obiluje folnom kiselinom, kalcijem, željezom, magnezijem, fosforom, kalijem i manganom.

Rukolu možete pripremati na razne načine. Najčešće se koristi kao salata. Može biti ukusan i zdrav nadjev za pizzu.

Isprobajte tjesteninu s limunom i rukolom!

Šparoge

Sadrže malo zasićenih masnih kiselina, kolesterola i soli. Odličan su izvor kalcija, cinka, magnezija i selena. Također obiluju dijetalnim vlaknima, proteinima, vitaminom A, C, E, K i vitaminima B i D kompleksa. Sadrže željezo, kalij i mangan.

Šparoge možete pripremati na razne načine, kao juhu, salatu, prilog jelima ili pak kao grickalicu za međuobrok.

Pripremite kremastu juhu od šparoga i jogurta!

Cikla

Sadrži nisku razinu zasićenih masnih kiselina i kolesterola. Bogata je vitaminom C, željezom i magnezijem. Obiluje dijetalnim vlaknima, folnom kiselinom, kalijem i manganom.

Cikla može poslužiti kao salata. Također možete pripremati juhe, priloge, sokove ili pak kolače.

Popijte protuupalni smoothie od cikle i trešanja!

Brokula

Sadrži nisku razinu zasićenih masnih kiselina i kolesterola. Dobar je izvor proteina, vitamina E, tiamina, riboflavina, kalcija, željeza, magnezija, fosfora i selenija. Odličan je izvor vitamina A, C, K, B6, folne kiseline, kalija i mangana.

Brokulu možete pripremati na razne načine. Napravite juhu od brokule, složenac ili tjesteninu s brokulom. Brokula je ukusna namirnica koju je izuzetno lako pripremiti.

Ako vam nedostaje ideja, isprobajte prženu piletinu s brokulom i smeđom riža!

Prokulice

Sadrže malo zasićenih masnih kiselina i kolesterola. Dobar su izvor tiamina, riboflavina, željeza, magnezija i fosfora. Odličan su izvor dijetalnih vlakana, vitamina A, C, K, B6, folne kiseline, kao i kalija i mangana.

Prokulice su neobičnog okusa, pomalo gorkastog, zbog čega većini ljudi nisu prvi vrhu liste omiljenog povrća. Ipak, prokulice mogu biti ukusne ako ih pripremite pravilno.

Pripremite ukusne pljeskavice od prokulica i luka!

Najbolje voće u veljači

Klementine

Klementine sadrže nisku razinu soli. Dobar su izvor dijetalnih vlakana, tiamina, folne kiseline i kalija. Odličan su izvor vitamina C.

Klementine su jedna od najpristupačnijih vrsta voća, naročito tijekom zimskih mjeseci. Možete ih koristiti u pripremi voćnih salata i kolača.

Popijte smoothie od klementina protiv gripe!

Grejp

Bogat je izvor prirodnih šećera, vitamina C, A, E, K i vitamina B. Sadrži kalcij, fosfor i kalij. Odličan je izvor flavonoida i likopena.

Grejp je odličan za pripremu sokova. Odlično se slaže sa sokom od naranče koji smanjuje gorčinu grejpa. Osim sokova, grejp može poslužiti za pripremu voćnih salata i čaja.

Isprobajte pileća prsa s limunom, limetom i grejpom!

Limun

Sadrži nisku razinu zasićenih masnih kiselina, kolesterola i natrija. Dobar je izvor folne kiselina i kalija. Odličan je izvor vitamina C.

Limun se najčešće koristi u pripremu sokova. Limunova korica se koristi u pripremi raznih jela, slatkih i slanih. Odličan je začin za salate, obogaćuje okus ribe i mesa, naročito piletine.

Popijte sirup od limuna i peršina koji pomaže otopiti bubrežne kamence!

Naranča

Kao i limun, naranča sadrži nisku razinu zasićenih masnih kiselina, kolesterola i natrija. Dobar je izvor folne kiseline i kalija. Odličan je izvor vitamina C.

Naranča je odlična za pripremu sokova, voćnih salata i slastica. Od naranče možete pripremati salate s povrćem i razne umake koji se odlično slažu uz ribu.

Isprobajte muffine od zobi i naranče!

Kruške

Kruške sadrže nisku razinu zasićenih masnih kiselina. Dobar su izvor kalcija, klora, željeza, magnezija, natrija i sumpora. Odličan su izvor bakra, fosfora, kalija, vitamina A, B1, B2, C, E i folne kiseline.

Kruške su odlične za pripremu toplih i hladnih jela. Tako, primjerice, možete napraviti krem juhu od kruške, ali i osvježavajući smoothie.

Pripremite tortu od čokolade, krušaka i lješnjaka!

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Doručak - recepti za savršen početaka dana

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije