Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Ojačajte imunitet i spriječite prehladu i gripu!

Ojačajte imunitet i spriječite prehladu i gripu!

Ojačajte imunitet i spriječite prehladu i gripu!
  • Objavljeno: Petak, 26.10.2012.
  • Broj pregleda: 15.419
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Vaš imunološki sustav je jači nego što mislite, ali zbog niza faktora može oslabiti. Kada je imunitet slabiji, veća je vjerojatnost da ćete se razboljeti. Kako bi vaš imunitet ostao jak, donosimo vam nekoliko savjeta koji će vam u tome pomoći.

Unosite proteine

Niti jedna namirnica neće magično odbiti gripu, ali neke hranjive tvari definitivno preuzimaju vodstvo u pružanju zaštite tijela od mnoštva bakterija, virusa i klica, a proteini su jedna od tih tvari. Proteini trebaju biti dio većine vaših obroka. Proteini su uspješni u zaštiti tijela jer su antitijela koja pomažu u borbi protiv bolesti djelomično izrađena od proteina. Mnoge namirnice bogate proteinima sadrže mnoštvo drugih hranjivih tvari.

Pripremite smoothie od špinata i grejpa za jačanje imuniteta!

Proteine ćete pronaći u govedini i svinjetini, ali u njima trebate biti umjereni. Ostale namirnice, koje su bogate proteinima, su grah, soja i plodovi mora, naročito rak i kamenice koji sadrže i cink - mineral koji potiče proizvodnju bijelih krvnih zrnaca zaslužnih za borbu protiv infekcija. Nedostatke cinka u tijelu možete prepoznati ako ste skloni infekcijama. Orašasti plodovi su također odličan izvor proteina, ali i magnezija koji potiče rad imunološkog sustava.

Jedite voće i povrće

Voće i povrće trebate unositi svaki dan. Sve vrste voća i povrća su odlične. Odaberite one koje su bogate vitaminima A, C i E. Vitamin A, kojeg ćete pronaći u namirnicama kao što su slatki krumpir, mrkve i zeleno lisnato povrće, pomaže crvenim krvim stanicama da se učinkovitije obrane od infekcija. Citrusno voće (limun, naranča, grejp) kao i paprika, papaja i brokula, sadrže veliku količinu vitamina C, koji poboljšava apsorpciju željeza i rad imunološkog sustava. Znanstvenici su dokazali da vitamin E, koji se nalazi u orašastim plodovima, sjemenkama i listovima repe, može spriječiti nastanak gripe i infekcija gornjih dišnih putova.

Ako je voće i povrće dio vaše prehrane, dobit ćete sve tvari koje su potrebne da se učinkovito obranite od bolesti. Suplementi vitamina ili minerala mogu u nekim slučajevima pomoći, ali prije nego se za njih odlučite, porazgovarajte s liječnikom.

Pripremite napitke koji će ojačati vaš imunitet!

Svakodnevno šećite

Kratka i brza šetnja od 10 minuta je odličan početak. Ako ćete svakodnevno biti aktivni 20 do 30 minuta, imunitet će vam biti zahvalan. Tjelovježba potiče proizvodnju antitijela, a bijela krvna zrnca potom brže prolaze krvotokom pa će prepoznati infekciju puno ranije. Neka tjelovježba bude umjerena jer intenzivna tjelovježba može smanjiti protok bijelih krvnih stanica kroz krv i na taj način oslabiti imunitet.

Unosite vitamin D

Znanstvenici su dokazali da manjak vitamina D može oslabiti imunitet i povećati rizik od nastanka prehlade i gripe. Većina ljudi ne unosi dovoljnu količinu vitamina D, kojeg možemo dobiti iz sunca i nekoliko vrsta hrane. Razgovarajte sa svojim liječnikom jer vam možda trebaju suplementi vitamina D.

Smanjite razinu stresa

Prakticirajte razne načine opuštanja kao što je joga, šetanje psa ili slušanje glazbe. Pronađite nešto što vas opušta i to prakticirajte što češće. Preliminarni rezultati istraživanja su pokazali da osobe koje pate od velike razine stresa imaju manje učinkovite bijele krvne stanice, što znači da nisu u stanju kvalitetno obraniti tijelo pa je rizik od nastanka bolesti znatno veći.

Isprobajte sok od đumbira i kurkume za jači imunitet!

Kuhajte s maslinovim i kanola uljem

Ova ulja sadrže zdrave masti koje djeluju kao podmazivači stanica. Stanice će imati poboljšanu fleksibilnost i bolje će međusobno komunicirati, a to poboljšava imunološki sustav. Istraživanja su pokazala da osobe koje redovito unose zdrave masti imaju znatno manji rizik od nastanka prehlade ili gripe.

Ograničite unos alkohola

Jedno piće dnevno je za većinu ljudi prihvatljivo, za neke osobe dva, ali sve više od toga može biti previše i oslabiti imunološki sustav. Pretjerana količina alkohola djeluje toksično na stanice imunološkog sustava - dendritičke stanice koje igraju ključnu ulogu u obrani tijela od infekcija.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Ojačajte imunitet i spriječite prehladu i gripu!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije