Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Pravilnom prehranom protiv depresije!

Pravilnom prehranom protiv depresije!

Pravilnom prehranom protiv depresije!
  • Objavljeno: Petak, 29.06.2012.
  • Broj pregleda: 36.213
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Povećajte unos omega 3 masnih kiselina

Omega 3 masne kiseline se nazivaju esencijalnim mastima, jer za razliku od nekih drugih tvari ne mogu biti proizvedene u ljudskom tijelu. Bitno je da ih se u organizam unosi putem prehrane. Najbogatiji izvor su masne ribe poput lososa, sardine, skuše, sardela, haringe, pastrva i svježe tune.

Postoje dva glavna tipa omega 3 masnih kiselina, EPA i DHA. Dokazi govore da je EPA najmoćniji prirodni antidepresiv.

To znači da trebate jesti masnu ribu najmanje dva puta tjedno, a sjemenke većinu dana.

Najbolja riba iz koje ćete dobiti EPA, vrstu omega 3 masnih kiselina koje su povezana s poboljšanjem raspoloženja je:

  • skuša (1400 mg po 100g)
  • haringa (1000 mg)
  • sardina (1000 mg)
  • svježa tuna (900mg)
  • inćuni (900mg)
  • losos (800mg)
  • pastrva (500mg).


Tuna sadrži dosta žive pa ju je najbolje jesti ne više od tri puta mjesečno.

Najbolje sjemenke su sjemenke lana i bundeve. Lanene sjemenke možete posuti gotovo na svako jelo. Možete koristiti i laneno ulje, na primjer u salati. Sjemenke i ulje se ne smiju kuhati.

Kada razmišljate o dodacima prehrani, ciljajte na oko 1.000 mg EPA na dan za bolje raspoloženje.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije