Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Google prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prehrana po krvnim grupama - A

  • Objavljeno: 31.03.2009.
  • Izmjena: 01.08.2015.

Prehrana po krvnim grupama - A

Sadržaj

  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Krvna grupa A

Ljudi koji imaju krvnu grupu A genetski nisu najbolje opremljeni za 21., stresno stoljeće. Po prirodi, riječ je o čovjeku kome odgovara dobro strukturiran, ritmičan, harmoničan život u pozitivnom okruženju. Otud ovaj tip mnogo teže podnosi stres od prethodnog, što se uz ostale fiziološke karakteristike - a prije svega hormonsku senzibilnost, prirodno povećani nivo kortizola (koji se dodatno lako uvećava u uvjetima stresa), nizak nivo želučane kiseline i nedostatak crijevnih alkalnih fosfataza - ogleda u poremećajima sna (sve više s godinama, zbog čega se preporučuje uzimanje dodatnog vitamina B-12), povećanoj anksioznosti, slabljenju imunološkog sustava, porastu kolesterola, gubljenju mišićne mase i gomilanju masnoća u tijelu.

Čulo mirisa slabi poslije 60. godine, nekad dramatično, što je povezano i sa čulom okusa, a oba dovode do smanjene potrebe za jelom naročito u poznijem životnom dobu što je za ovaj tip prilično opasno. Evoluiranje u doba kada je prvobitni čovjek, uslijed nedostatka primarne hrane - mesa, krenuo iz Afrike ka Europi i Aziji i privikavao se na nove klimatske uvjete i novu raspoloživu hranu, krvna grupa A je obilježena probavnim sustavom koji ima teškoća s probavljanjem životinjskih proteina i masnoća, ali izuzetno dobrom "upotrebom" svih sastojaka iz ugljikohidrata.

To tip A štiti od čira, na primjer, ali povećava rizike od žučnog kamenca, raka želuca, srčanih oboljenja, osteoporoze. Više nego i za jedan drugi, za tip A je bitno da uspostavi određeni dnevni ritam, da ranije liježe i spava najmanje osam sati dnevno, da po buđenju ne ostaje u krevetu, da ne preskače obroke, da mu glavni obrok bude doručak i da tada unese većinu dnevno potrebnih proteina, da dobro žvače hranu i da ne jede kada je ili zato što je nervozan. Preporučuje se ograničeno unošenje šećera, kofeina i alkohola, jer povećavaju stres (zato se, iako kava ima blagotvoran efekt, ne preporučuje više od jedne šalice na svakih šest sati) i usporavaju metabolizam. Tip A bi, također, morao posebno voditi računa o kombiniranju hrane, točnije da ne unosi u istom obroku proteine i škrob. Psihološki, tip A ne funkcionira najbolje u većim grupama (izaziva stres), sklon je internalizaciji emocija, tako da bi još od djetinjstva trebalo prakticirati komunikaciju. Boravak u prirodi, relaksirajuća muzika i aromaterapije su odlični stimulansi za tip A. Što se tiče fizičkih aktivnosti, mada je često sklon pretjerivanju, tip A bi trebalo smanjiti njihov intenzitet, naročito ako se bavi sportovima ili vježbama koje zahtijevaju veliki napor. Najčešći znaci pretjerane fizičke aktivnosti su: hladni dlanovi, izrazit umor sat ili dva poslije napora, ili laka vrtoglavica. Hatha-joga se smatra najblagotvornijom aktivnošću za ovaj tip.

Sadržaj

  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Tagovi:

Komentari

Trenutno nema komentara

Prijavite se ili registrirajte da biste mogli komentirali sadržaj.

    Najnovije

    Najčitanije

    
    Zatvori oglas