Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prepoznajte manjak proteina

Prepoznajte manjak proteina

Prepoznajte manjak proteina
  • Objavljeno: Utorak, 10.05.2016.
  • Broj pregleda: 2.298
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Naša tijela zahtijevaju različite nutritivne spojeve kako bi mogla normalno funkcionirati. Svaki nutritivni spoj ima određenu svrhu i ulogu. Jako često pričamo o važnosti unosa voća i povrća, a vrlo lako zaboravljamo proteine. Tijelo koristi proteine za obavljanje niza različitih funkcija, uključujući izgradnju i obnovu tkiva, i proizvodnju hormona i enzima. Proteini su važni za sastav krvi, kostiju, hrskavice i kože. Prosječan dnevni unos proteina bi trebao biti između 46 i 56 grama, a bez straha možete slijediti sljedeće smjernice:

  • bebe – oko 10 grama proteina dnevno
  • djeca školske dobi – 19 do 34 grama proteina dnevno
  • djevojke adolescentske dobi – 46 grama proteina dnevno
  • dječaci adolescentske dobi – 52 grama proteina dnevno
  • odrasle žene – 46 grama proteina dnevno
  • odrasli muškarci – 56 grama proteina dnevno
  • trudnice i dojilje – 71 gram proteina dnevno.

Proteini su ključni za mršavljenje!

Adekvatan unos proteina je ključan za održavanje zdravlja cjelokupnog organizma. Proteini nam daju energiju i sudjeluju u održavanju mišićne mase. Donosimo vam najčešće simptome manjka proteina.

Žudnja za grickalicama

Kada ne unosite adekvatnu količinu proteina, počinjete žuditi za hranom koja nema dobru nutritivnu vrijednost. To su obično grickalice s visokim udjelom šećera, soli i aditiva. Ako osjećate žudnju za nezdravim grickalicama, pojedite zdravi manji obrok s visokim udjelom proteina. To mogu biti orašasti plodovi, sjemenke, maslac od kikirikija, zobene pahuljice ili jogurt.

Bolovi u mišićima i zglobovima

S obzirom na to da proteini igraju ključnu ulogu u održavanju postotka mišićne mase, ovaj simptom manjka proteina ne iznenađuje. Kada je razina proteina u tijelu niska, tijelo počinje koristiti proteine pohranjene u sastavu mišića. Tada se javlja bol koja se širi i na područje zglobova. Dobra vijest je da će bol nestati čim opet počnete unositi adekvatnu količinu proteina.

Pripremite visokoproteinske palačinke!

Niska razina energije

Niska razina proteina negativno utječe na razinu šećera u krvi. Proteini sudjeluju u regulaciji šećera u krvi i samim time utječu na razinu energije. Nedovoljan unos proteina obično uzrokuje nagle promjene raspoloženja, visoku razinu stresa i manjak energije.

Poteškoće sa spavanjem

Bez adekvatne količine proteina tijelo počinje žuditi za ugljikohidratima i šećerom što može narušiti kvalitetu sna. Kada god ne unosite dovoljno nutritivnih spojeva, tijelo je pod stresom. Povišena razina stresa narušava kvalitetu sna i povećava rizik od nastanka nesanice.

Popijte proteinski smoothie s bobičastim voćem!

Oslabljen imunološki sustav

Ako ste često bolesni, to znači da imate oslabljen imunološki sustav. Manjak proteina oslabljuje imunološki sustav i otežava borbu protiv bakterija i virusa. Antitijelima u sastavu bijelih krvnih stanica trebaju proteini kako bi mogli normalno obavljati svoju funkciju.

Nemogućnost fokusiranja

Proteini su odgovorni za zdravlje i funkcioniranje niza neurotransmitera u sastavu mozga. Neophodni su za održavanje komunikacije između neurotransmitera. Kada jedete ugljikohidrate, imat ćete povišenu razinu energije, ali vrlo kratko. S druge strane, kada jedete proteine, razina energije će ostati visoka i, što je još važnije, duži vremenski period stabilna.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Doručak - recepti za savršen početaka dana

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije