Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prepoznajte manjak vitamina B12!

Prepoznajte manjak vitamina B12!

Prepoznajte manjak vitamina B12!
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 09.11.2015.
  • Broj pregleda: 2.628
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Manjak vitamina i minerala u tijelu može uzrokovati niz različitih simptoma. Za razliku od vitamina D, tijelo samostalno ne proizvodi vitamin B12 i morate ga unositi putem prehrane. Tijelo koristi vitamin B12 za proizvodnju crvenih krvnih stanica, DNA i živčanog tkiva.

Vitamin B12 pronalazimo u jako malom broju namirnica biljnog porijekla. Zato su osobe koje prate striktni veganski ili vegetarijanski tip prehrane sklonije manjku vitamina B12. Jedno od rješenja je da povećate unos proizvoda obogaćenih vitaminom B12, kao što su obogaćeni mliječni proizvodi i orašasti plodovi. Hrana koja prirodno sadrži malu količinu vitamina B12 su gljive, fermentirane namirnice, kao što je tempeh, jaja, mlijeko i jogurt.

Suplementi vitamina B12 dolaze u obliku kapsula i kapi. Ako izbjegavate unos mesa, jaja i mliječnih proizvoda, bilo bi dobro da se posavjetujete s liječnikom o unosu suplemenata vitamina B12. Osobe koje imaju povećan rizik od nastanka manjka vitamina B12 su osobe treće životne dobi, HIV pozitivne osobe i oni koji pate od bolesti probavnog sustava.

Ako je vaša prehrana uravnotežena, rizik od manjka vitamina B12 je mali. Ako ste zabrinuti i smatrate da biste trebali uzimati suplemente, posavjetujte se s liječnikom.

Ekstreman manjak vitamina B12 može povećati rizik od nastanka kardiovaskularnih bolesti, anemije, srčanog udara, gubitka pamćenja, inkontinencije, paranoje, depresije i niza drugih zdravstvenih stanja. Većina ljudi dnevno treba unositi 2.4 mikrograma vitamina B12. Trudnice i dojilje trebaju unositi nešto više vitamina B12. U nastavku pročitajte najčešće simptome manjka vitamina B12.

Kronični umor

Bez adekvatne količine vitamina B12 tijelo ne dobiva dovoljnu količinu kisika i energiju koja mu je potrebna. Vitamin B12 je važan za održavanje razine energije.

Pročitajte više o kroničnom umoru.

Trnci i utrnulost

Utrnulost na području nogu i ruku, popraćena trncima i osjećajem žarenja mogu biti jedan od znakova manjka vitamina B12.

Bolovi u zglobovima

Bolovi u zglobovima, koji nisu posljedica ozljede ili kroničnih bolesti, kao što je artritis, mogu biti posljedica manjka vitamina B12 u tijelu. Uz to, oslabljeni refleksi su također jedan od čestih znakova manjka vitamina B12.

Nahranite kosti ovim super namirnicama!

Ubrzan rad srca i disanje

Kratkoća daha, ubrzan rad srca i ubrzano disanje su neki od najčešćih simptoma manjka vitamina B12.

Slabost

Slabost u mišićima, problemi s održavanjem tjelesne ravnoteže i poteškoće u hodanju su neki od znakova manjka vitamina B12 u tijelu.

Provjerite zašto su važni vitamini B skupine i gdje ih možemo naći!

Žutica

Karakterizira ju žuta boja kože i bjeloočnica, a najčešće je pokazatelj ozbiljnih medicinskih stanja i poremećaja.

Natečen jezik

Neke osobe zbog manjka vitamina B12 pate od kronične upale na području jezika. Osim natečenosti jezika, drugi simptomi mogu biti i oslabljeno osjetilo okusa.

Ako ste primijetili nekoliko od navedenih simptoma manjka vitamina B12, svakako se obratite liječniku. Povećanjem unosa vitamina B12 ćete smanjiti rizik od nastanka niza komplikacija i potencijalno opasnih medicinskih stanja.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Očistite organizam i osnažite tijelo ovim ukusnim juhama

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije