Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prepoznajte manjak vitamina E!

Prepoznajte manjak vitamina E!

Prepoznajte manjak vitamina E!
  • Objavljeno: Petak, 13.05.2016.
  • Broj pregleda: 782
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Vitamin E je topiv u masti i ima moćno antioksidacijsko djelovanje. Štiti staničnu membranu od oštećenja uzrokovanih slobodnim radikalima. Neophodan je za pravilno funkcioniranje koštanog, mišićnog i kardiovaskularnog sustava. Sudjeluje u formaciji crvenih krvnih stanica i pohranjivanju vitamina A, K, željeza i selena. Ima pozitivan učinak na rad imunološkog sustava i istraživanja su pokazala da može smanjiti rizik od nastanka različitih vrsta raka i Alzheimerove bolesti.

Manjak vitamina E je rijedak i u pravilu se javlja kod osoba koje boluju od poremećaja probavnog sustava. Prijevremeno rođene bebe i one koje su rođene s niskom porođajnom težinom imaju povećan rizik od nastanka manjka vitamina E.

Provjerite koji vitamini vašu kožu čine lijepom i zdravom!

Simptomi manjka vitamina E kod beba:

  • retinopatija
  • poremećaji u rastu i razvoju
  • kognitivni poremećaji.

Simptomi manjka vitamina E kod djece:

  • kronične bolesti jetre
  • manjak sposobnosti koordiniranja mišića
  • osjećaj slabosti
  • poremećaji govora.

Simptomi manjka vitamina E kod odraslih osoba:

  • blaga anemija
  • poremećaji vezani za reprodukciju i neplodnost
  • katarakta
  • staračke mrlje na koži
  • smanjenje želje za seksom.

Opći simptomi manjka vitamina E:

  • bolesti probavnog sustava
  • suha kosa i pojačano opadanje kose
  • slabost u mišićima
  • sporo zacjeljivanje rana
  • grčevi u mišićima.

Namirnice bogate vitaminom E su jaja, obogaćene pahuljice, voće, tamno zeleno lisnato povrće, meso, orašasti plodovi, ulja od orašastih plodova, arganovo ulje, maslinovo ulje i cjelovite žitarice. Termičkom obradom hrane se smanjuje udio vitamina E. Osobe koje imaju uravnoteženu i raznoliku prehranu u pravilu bez poteškoća zadovolje potrebu tijela za vitaminom E.

Saznajte kako iz prehrane dobiti potrebne vitamine!

Preporučena dnevna doza vitamina E za osobe starije od 14 godina je 15 miligrama, za trudnice također 15 miligrama, a za dojilje 19 miligrama. Maksimalna dnevna doza vitamina E je 1.000 miligrama. Ako planirate uzimati suplemente vitamina E, stručnjaci preporučuju da odaberete one koji sadrže čitavi spektar vitamina E. Djeca imaju nešto drugačiju potrebu za vitaminom E, a preporučene dnevne doze variraju ovisno o dobi:

  • djeca od 1 do 3 godine: 6mg vitamina E dnevno
  • djeca od 4 do 8 godina: 7mg vitamina E dnevno
  • djeca od 9 do 13 godina: 11mg vitamina E dnevno

Dosadašnja istraživanja su pokazala da vitamin E u jako rijetkim slučajevima uzrokuje neželjene nuspojave. Vitamin E ima antikoagulantno djelovanje, što znači da razrjeđuje krv. Upravo zbog toga se svim osobama koje uzimaju antikoagulanse preporuča da se prije početka uzimanja suplemenata vitamina E posavjetuju s liječnikom.

Provjerite zašto je vitamin E toliko bitan!

Mjere opreza

S obzirom na to da je vitamin E topiv u masti, najbolje se apsorbira kada se konzumira uz namirnice koje sadrže masti.

Vitamin E gubi svoju djelotvornost tijekom izlaganja zraku, toplini i svjetlu, zbog čega suplementi trebaju biti pohranjeni na tamnom i suhom mjestu na sobnoj temperature.

Ako uzimate antikoagulanse, svakako se posavjetujte s liječnikom prije uzimanja suplemenata vitamina E.

Ako uzimate statine (lijekove za regulaciju razine kolesterola), svakako se posavjetujte s liječnikom oko preporučene dnevne doze vitamina E jer može smanjiti učinkovitost lijekova.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Isprobajte ove ukusne i sočne poslastice s tikvicama

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije