Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prepoznajte upozoravajuće simptome manjka selena!

Prepoznajte upozoravajuće simptome manjka selena!

Prepoznajte upozoravajuće simptome manjka selena!
  • Objavljeno: Petak, 08.04.2016.
  • Broj pregleda: 2.596
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Selen je važan mineral koji regulira rad imunološkog sustava. sudjeluje u regulaciji raspoloženja i smanjuje rizik od nastanka različitih vrsta raka i reumatoidnog artritisa. Ima antioksidacijsko svojstvo i smanjuje razinu slobodnih radikala.

Oslabljen imunološki sustav

Ako imate manjak selen, osjećat ćete pad razine energije i postat ćete osjetljiviji na viruse i bakterije. Ako ste primijetili da ste u posljednje vrijeme češće prehlađeni i razina energije vam je niska, bez obzira na adekvatnu količinu sna, postoji velika vjerojatnost da imate manjak selena.

Provjerite kako selen pomaže u prevenciji raka debelog crijeva!

Diskoloracija noktiju i gubitak kose

Manjak selena je povezan s gubitkom kose i dlake na području cijelog tijela. Primijetit ćete diskoloraciju kože i noktiju koji će postati lomljivi i osjetljivi.

Kronični umor

Manjak selena može uzrokovati kronični umor kojeg ne možete ublažiti ni adekvatnom količinom sna. Kroničan umor je vrlo često posljedica manjka nekog nutritivnog spoja u tijelu.

Oslabljena koncentracija

Ako osjećate probleme s koncentracijom, oslabljeno pamćenje ili čak loše raspoloženje, moguće je da imate manjak selena. Istraživanja su pokazala da manjak selena može uzrokovati anksioznost i povećati rizik od nastanka depresije.

Hipotireoza

Hipotireoza uzrokuje kroničan umor, depresiju i debljanje. Ako ste primijetili sve ove simptome, svakako se posavjetujte s liječnikom o povećanju unosa selena putem prehrane ili suplemenata.

Dosadašnja istraživanja su pokazala da kronični manjak selena povećava rizik od nastanka mentalne retardacije, srčanih bolesti, raka, astme i reumatoidnog artritisa.

Saznajte kako manjak selena uzrokuje bolesti štitnjače!

Unos selena povećajte unosom namirnica bogatih selenom. Brazilski oraščići su jedan od najboljih izvora selena, a također ga pronalazim u sljedećim namirnicama.

  • piletina i puretina
  • govedina
  • jaja
  • zobene pahuljice, ječam i smeđa riža
  • sjemenke suncokreta i sezama
  • brokula, špinat i šparoge
  • tuna, losos, kamenice i škampi
  • kruh od cjelovitih žitarica.

Ako planirate uzimati suplemente selena, svakako se posavjetujte s liječnikom jer prekomjerna razina selena u tijelu može biti toksična. Uzimanjem 2 brazilska oraščića dnevno možete dramatično povećati razinu selena. Preporučene dnevne doze selena su:

  • osobe od 19 i starije: 55 mikrograma
  • trudnice: 60 mikrograma
  • dojilje: 70 mikrograma.
Preuzmite CentarZdravlja vodič

Isprobajte ove ukusne i sočne poslastice s tikvicama

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije