Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prilagodite jelovnik svojim godinama

Prilagodite jelovnik svojim godinama

Prilagodite jelovnik svojim godinama
  • Objavljeno: Srijeda, 01.04.2009.
  • Broj pregleda: 10.323
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Dvadesete - dozvoljeni unos kalorija do 2.000

Vaš metabolizam je u svojoj najbržoj fazi, ali pretjeran unos alkohola, gotova jela i brza hrana mogu dovesti do problema s težinom. Ograničite se na tri alkoholna pića, a što se prehrane tiče, probajte što češće sami pripremati svoje obroke umjesto da jedete vani. Jedite sve vrste voća i povrća i to najmanje pet porcija dnevno. Na jelovniku bi se jednom tjedno trebala naći i masna riba (skuša, tunjevina, šaran, som).

Provjerite koja je vrsta prehrane najzdravija!

Tridesete - dozvoljeni unos kalorija do 1.940

Ako ste u međuvremenu rodili, vjerojatno vam je ostao višak kilograma, a i mišići počinju gubiti tonus. Jedite hranu bogatu vlaknima, povrće i žitarice koje su zasitne i ne pretjerano kalorične. U okviru menija obavezno nađite mjesta za integralnu tjesteninu, zobenu kašu i integralna peciva sa sjemenkama.

Četrdesete - dozvoljeni unos kalorija do 1.925

Ako niste fizički aktivni, izgubit ćeš do tri kilograma mišića u ovom desetljeću života, a masnoće ćete nakupljati čak do tri puta brže nego ranije. Samo malo smanjivanje porcija učinit će veliku razliku. Barem jednom dnevno jedite soju, pijte sojino mlijeko i jedite tofu. Isto tako, dobro će vam činiti i bobičasto voće (kupine, maline, borovnice, ribizle, jagode), kao i orašasto voće (orasi, lješnjaci, bademi), koje bi trebalo jesti jednom dnevno pet puta tjedno.

Pedesete - dozvoljeni unos kalorija do 1.900

Hormonske promjene mogu u ovim godinama izazvati i promjenu težine. Važno je smanjiti unos slatke hrane i šećera, koji povećavaju masnoće u krvi. Potrebno je jesti oko 150 kalorija manje nego preije 30 godina. Jogurt bi trebalo biti osnova jednog do dva obroka dnevno. Jednom tjedno bi se u vašem tanjuru trebala naći jetra, neophodna za zdravlje kostiju i sprečavanje anemije.

Šezdesete - dozvoljeni unos kalorija do 1.900

Vaše su potrebe gotovo iste kao i u pedesetim, sve dok aktivnost tijela održavate na istom nivou. Ako ste oduvijek bili mršavi, sada je vrijeme da nabacite koji kilogram jer će svaka moguća buduća bolest trošiti rezerve tjelesne masti. U prehranu uključite orašasto voće i zdrave masnoće.

Isprobajte prehranu prema životnoj dobi žene!

Sedamdesete - dozvoljeni unos kalorija do 1.800

Nakon 75 godine života potrebno vam je samo 1.800 kalorija ako ste manje aktivni. Osim toga, primijetit ćete i da vam je apetit smanjen. Hrana bogata cinkom kao što su morski plodovi, crveno meso i žitarice pomaže jačanju imunološkog sustava, čuva funkciju prostate i pomaže u zacjeljivanju rana. Pored toga, bar jednom tjedno jedite jetru, dok bi jušna žlica pšeničnih klica trebala biti vaš obrok jednom dnevno.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije