Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Probiotici i prebiotici: u čemu je razlika?

Probiotici i prebiotici: u čemu je razlika?

Probiotici i prebiotici: u čemu je razlika?
  • Objavljeno: Četvrtak, 25.02.2016.
  • Broj pregleda: 3.067
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Iako zvuče jako slično, njihova uloga u tijelu je potpuno različita. Probiotici su dobre bakterije, a prebiotici su hrana za te bakterije. Probiotici i prebiotici su jednako važni za čovjekovo zdravlje, ali je njihova uloga potpuno drugačija.

Probiotici su žive bakterije koje pronalazimo u određenim namirnicama ili suplementima.

Prebiotici su spojevi koje pronalazimo u sastavu ugljikohidrata i probioticima služe kao hrana.

Uravnoteženi unos probiotika i prebiotika omogućava uravnoteženu razinu dobrih bakterija unutar probavnog sustava koje imaju pozitivan utjecaj na zdravlje cjelokupnog organizma.

Pročitajte o važnosti probiotika u prevenciji gljivičnih infekcija.

Koja hrana sadrži prebiotike?

Prije nego počnete uzimati suplemente prebiotika, sjetite se da veliki broj namirnica sadrži visok udio prebiotika. Njih pronalazimo u sljedećim namirnicama:

  • grah, grašak i mahune
  • zobene pahuljice
  • banane
  • bobičasto voće
  • šparoge
  • listovi maslačka
  • češnjak
  • poriluk
  • luk.

Prebiotici su vrsta vlakana koje čovjek ne može probaviti, ali mogu bakterije unutar probavnog sustava. Ta vlakna probioticima služe kao izvor nutritivnih spojeva i sudjeluju u održavanju dobrog rada probavnog i imunološkog sustava.

Koja hrana sadrži probiotike?

Fermentirana hrana je najbolji izvor probiotika, a uz njih sadrži i visok udio probavnih enzima i nutritivnih spojeva koji poboljšavaju zdravlje cjelokupnog organizma:

  • kiseli kupus
  • kimchi
  • kombucha čaj
  • kefir
  • kiselo nepasterizirano povrće.

Ako želite povećati unos probiotika unosom fermentirane hrane, ona mora biti nepasterizirana jer proces pasterizacije uništava dobre bakterije.

Saznajte sve o probioticima!

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Očistite organizam i osnažite tijelo ovim ukusnim juhama

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije