Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Proljetno super povrće!

Proljetno super povrće!

Proljetno super povrće!
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 18.03.2013.
  • Broj pregleda: 9.746
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Proljeće je tu, a za vas je vrijeme da povećate unos proljetnih namirnica. Ako obratite pažnju na vrstu namirnica u supermarketima ili tržnicama, primijetit ćete da je sve puno zelenog povrća, kao što su šparoge, špinat ili rukola. Proljetno povrće pruža visoku razinu vitamina K, željeza i fitonutrijenata koji smanjuju rizik od nastanka kroničnih bolesti.

Šparoge

Iako su dostupne tijekom cijele godine, ne možete uspoređivati šparoge iz, primjerice, prosinca i šparoge koje rastu od veljače do lipnja. Šalica šparoga sadrži čak 70% od preporučene dnevne vrijednosti vitamina K. Vitamin K je ključan za pravilnu apsorpciju kalcija u kostima. Jedna šalica šparoga sadrži 20% preporučene dnevne vrijednosti vitamina A, koji jača imunološki sustav. Odličan su izvor proteina i folne kiseline. Još jedan razlog da zavolite šparoge? Odlične su kao lijek za mamurluk.

Bob

Ovo je jedna od najstarijih kultiviranih biljaka. Odličan je izvor vlakana, željeza i proteina. Naime, samo 1 šalica boba sadrži čak 13 grama proteina. Istraživanja su pokazala da bob na prirodan način regulira razinu kolesterola, smanjuje rizik od nastanka srčanih bolesti i srčanog udara. Također je odličan za povećanje seksualne želje.

Zelena salata

Osim što je boljeg okusa za vrijeme proljeća, zdravija je i sigurnija. Zelena salata koja se uzgaja izvan sezone je puna štetnih spojeva koje mogu narušiti zdravlje štitnjače. Zelena salata koja je uzgajana u proljeće obiluje antioksidansima, dijetalnim vlaknima, vitaminom K, C i folnom kiselinom.

Mladi luk

Ovo je mlada verzija zelenog luka, koji je srodan crvenom luku. Sva tri imaju ista svojstva i prednosti za zdravlje. Sadrže kvercetin, antioksidans koji ima djelovanje kao antihistamini i odličan je u ublažavanju sezonskih alergija. Kvercetin regulira krvni tlak i smanjuje rizik od nastanka srčanih bolesti.

Špinat

Proljeće je najbolje doba godine za konzumiranje špinata. Osim što je odličan izvor vitamina C i folne kiseline, koji jačaju imunološki sustav i ublažavaju simptome alergija, odličan je izvor betaina, spoja koji poboljšava izdržljivost tijekom tjelovježbe. Ako mislite da su mrkve jedine dobre za očuvanje vida, varate se! Špinat sadrži lutein i zeaksantin, dvije fitokemikalije koje smanjuju rizik od nastanka oštećenja očiju uzrokovanih starenjem.

Rotkvice

Rotkvice su odlične za zdravlje, sadrže čak 30% preporučene dnevne vrijednosti vitamina C. Za smanjenje rizika od nastanka raka rotkvice konzumirajte zajedno s brokulom. Naime, rotkvice sadrže enzime koji pospješuju apsorpciju antikancerogenih spojeva koji se nalaze u brokuli. Nemojte zanemariti listove brokule. Oni su odličan izvor vitamina C, kalcija i proteina.

Rukola

Bogat je izvor magnezija, minerala koji je važan za jačanje kostiju, imunološkog sustava i mišića. Rukola je odlična za pripremu raznih salata, kao dodatak i prilog jelima. Tijekom proljeća rukolu možete pronaći na gotovo svakoj travnatoj površini, zbog čega je i izrazito pristupačna.

Grašak

Iako grašak tijekom proljeća među prvima sazrijeva, njegova sezona traje tek 2 tjedna stoga ga jedite sada. Samo jedna šalica graška će vas opskrbiti s potrebnom dnevnom dozom vitamina C. Grašak je jedan od najboljih izvora tiamina (vitamina B1) koji poboljšava raspoloženje i ublažava simptome depresije.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije