Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Simptomi nedostatka kroma

Simptomi nedostatka kroma

Simptomi nedostatka kroma
  • Objavljeno: Utorak, 27.01.2015.
  • Broj pregleda: 1.678
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Krom je mineral koji je ključan za zdravlje cjelokupnog organizma. No, istraživanja su pokazala da veliki broj ljudi pati od njegovog manjka. Manjak ovog minerala može značajno narušiti kvalitetu vašeg života.

Unos kroma je naročito važan tijekom blagdana jer je ovaj mineral neophodan za razgradnju šećera i škroba.

Uloga kroma u tijelu

Krom obavlja niz vitalnih funkcija u našem organizmu, uključujući:

  • održavanje zdravlja arterija
  • održavanje zdravlja srca
  • kontrola žudnje za slatkim
  • prevencija naglih promjena raspoloženja
  • održavanje zdrave tjelesne težine
  • održavanje stabilne razine šećera
  • održavanje stabilne razine energije

Simptomi manjka kroma

Veliki dio ovih simptoma zapravo podsjeća na simptome nekih drugih zdravstvenih tegoba. Upravo zbog toga je važno redovito odlaziti na liječničke kontrole i paziti na unos svih važnih nutritivnih spojeva.

Neki od simptoma su:

  • visoka razina kolesterola
  • otežano probavljanje šećera ili alkohola
  • visoka razina triglicerida
  • hipoglikemija (razina šećera u krvi je kronično niska)
  • dijabetes (iako je dijabetes povezan s drugim čimbenicima, nedostatak kroma je često jedan od njih).

Izvori kroma

  • pivo
  • kvasac
  • zeleno lisnato povrće
  • mahunarke
  • krumpir
  • cjelovite žitarice i kruh.

Krom pronalazimo i u šećernoj trsci. No, nažalost prehrambena industrija uklanja ovaj mineral tijekom proizvodnje bijelog šećera.

Preporučene dnevne potrebe

Preporučeni dnevni unos kroma je 20 do 120 mikrograma. No, veliki broj stručnjaka smatra da bi još bolje bilo kada biste dnevno unosili 200 do 290 mikrograma kroma. Smatra se da se sportaši suočavaju s izrazito velikim rizikom od nastanka kroma zbog visoke potrošnje energije na svakodnevnoj bazi.

Suplementi kroma

Nutricionisti smatraju da je krom bolje unositi putem prehrane jer suplementi kroma sadrže različite oblike kroma. Upravo zbog toga će svaka osoba reagirati drugačije na određenu vrstu kroma. Ako uzimate suplemente kroma, obratite pažnju na reakciju tijela. Obično je potrebno redovito unositi krom u razdoblju od nekoliko mjeseci da biste primijetili prve promjene.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Najzdravije namirnice za prosinac

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije