Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Što je bademovo mlijeko i je li dobro za vas?

Što je bademovo mlijeko i je li dobro za vas?

Što je bademovo mlijeko i je li dobro za vas?
  • Objavljeno: Srijeda, 15.05.2013.
  • Broj pregleda: 22.215
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Bademovo mlijeko je još od srednjeg vijeka popularan nadomjestak za kravlje mlijeko. Radi se od mljevenih badema pomiješanih s vodom, a sadrži malo kalorija i masti.

Bademovo mlijeko sadrži mljevene bademe i vodu. Predstavlja zdravu alternativu za kravlje mlijeko, a sadrži više vitamina i minerala, u usporedbi sa sojinim ili rižinim mlijekom. Velikom broju ljudi se okus bademovog mlijeka više sviđa od sojinog ili rižinog mlijeka.

Sojino mlijeko sadrži veliku količinu proteina, ali ne i vitamina i minerala, koje u izobilju možete pronaći u bademovom mlijeku. Stoga se sojino mlijeko često obogaćuje kalcijem i vitaminom D kako bi se povećala njegova nutritivna vrijednost i bila u rangu s nutritivnom vrijednošću kravljeg mlijeka. Rižino mlijeko nije naročito dobar izvor nutritivnih tvari, stoga se često obogaćuje vitaminom D, kalcijem, ali i ostalim hranjivim tvarima. Rižino i sojino mlijeko su dobra alternativa za kravlje mlijeko, naročito za osobe koje su alergične na kravlje mlijeko ili pate od intolerancije na laktozu. Ipak, trebate kupovati tvornički proizvedeno rižino ili sojino mlijeko kako biste bili sigurni da su obogaćeni potrebnim vitaminima i mineralima.

Bademi su prirodno bogati nutritivnim tvarima, stoga bademovom mlijeku ne trebaju dodatne nutritivne tvari. Bademovo mlijeko možete napraviti sami i ono će imati jednake nutritivne vrijednosti, u usporedbi s bademovim mlijekom dostupnim na tržištu. 

Prednosti bademovog mlijeka

Bademovo mlijeko je odličan izbor za sve one koji pate od intolerancije na laktozu jer uopće ne sadrži laktozu. Bademovo mlijeko ne sadrži ni soju pa je odlično za one koji su na soju alergični. Također ne sadrži kazein, mliječni protein koji je po svome kemijskom sastavu sličan glutenu, pa je odličan za one alergične na gluten.

Nutritivna vrijednost bademovog mlijeka

Od svih vrsta mlijeka, bademovo je jedno od nutritivno najbogatijih vrsta. Ne sadrži zasićene masne kiseline i kolesterol, ali sadrži omega 3 masne kiseline koje su odlične za vaše srce. Dobar je izvor proteina. Naime, jedna porcija bademovog mlijeka (250 mililitara) sadrži otprilike 1 gram proteina i oko 1 gram dijetalnih vlakana, otprilike 40 kalorija i malo ugljikohidrata, oko 2 grama. Sadrži oko 3 grama masti, što je jednako količini masti u rižinom mlijeku.

Odličan je izvor vitamina i minerala, zbog čega ne mora prolaziti proces fortifikacije. Bademi sadrže vitamin E, mangan, selen, magnezij, kalij, cink, željezo, vlakna, fosfor i kalcij. Flavonoidi iz bademovog mlijeka smanjuju rizik od nastanka raka i sprječavaju nastanak prijevremenih znakova starenja. Zbog visoke razine vitamina E, koji je moćan antioksidant, je odličan za prevenciju raka.

Sadrži malo masti i kalorija, a puno esencijalnih vitamina i minerala, zbog čega je odličan nadomjestak kravljeg mlijeka ako želite izgubiti suvišne kilograme. 

Nutritivne činjenice

Bademovo mlijeko je nutritivno bogat napitak koji se u pravilu konzumira kao nadomjestak kravljeg mlijeka. Priprema se na način da se bademi stoje u vodi 6 do 8 sati. Potom se ocijede i miješaju s vodom u blenderu dok smjesa ne postane kompaktna. Na kraju se kora badema uklanja pomoću cjedila kako bi se dobio ukusan i nutritivno bogat napitak.

Proteini i masti

Šalica nezaslađenog bademovog mlijeka sadrži oko 1 gram vlakana i proteina, 30 do 40 kalorija i 2.5 do 3 grama masti. Ove masti su nezasićene, zbog čega je ovaj napitak dobar izbor za osobe koje pate od srčanih bolesti. Bademovo mlijeko smanjuje rizik od nastanka srčanih bolesti i ne povećava razinu kolesterola u krvi. Odličan je izvor omega 3 masnih kiselina, koje su poznate po uspješnom smanjivanju razine lošeg kolesterola, poboljšavanju raspoloženja i pamćenja, ali i ublažavanu simptoma artritisa.

Vitamini i minerali

Šalica bademovog mlijeka sadrži značajnu količinu magnezija, selena, mangana i vitamina E. Magnezij pomaže tijelu da probavljenu hranu koristi kao izvor energije. Ovaj mineral također potiče rad paratireoidnih žlijezda, koje proizvode hormone važne za zdravlje kostiju. Mangan je još jedan važan mineral kojeg nalazimo u bademovom mlijeku. On pomaže u aktivaciji enzima probavnog sustava. Osim toga, važan je za održavanje zdravlja zubi i kostiju. Selen potiče rad imunološkog sustava i na taj način pomaže u borbi protiv raznih bolesti. Bademovo mlijeko sadrži vitamin E koji je uspješan u smanjivanju razine slobodnih radikala u tijelu, odgovornih za prijevremeno starenje.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije