Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Što jesti kada imate gripu?

Što jesti kada imate gripu?

Što jesti kada imate gripu?
  • Objavljeno: Nedjelja, 18.01.2015.
  • Broj pregleda: 390
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Ako bolujete od gripe, vjerojatno se pitate što je najbolje jesti. Postajemo sve više svjesni ljekovite moći hrane. Dobar izbor hrane može značajno ublažiti simptome gripe i ubrzati oporavak.

Kada se tijelo danima, pa i tjednima bori protiv virusa gripe, hrana postaje iznimno važna. Tijelu morate osigurati adekvatnu količinu vitamina i minerala kako bi moglo pobijediti virus gripe.

Dobro nahranjen imunitet će se bolje obraniti od infekcije. Jednom kada se oporavite od gripe, obratite veću pažnju na svoju prehranu. Ne zaboravite na važnost spavanja jer neispavano tijelo nije snažno tijelo.

Važnost nutritivnih tvari

Nutritivne tvar su posebni spojevi u hrani koji su neophodni za obnovu, rast i zdravlje tijela. Nutritivne tvari su vitamini, minerali, aminokiseline, esencijalne masne kiseline i voda. Nutritivne tvari su također i izvori kalorija - ugljikohidrati, proteini i masti. Neke nutritivne tvari tijelo proizvodi samo, a neke je potrebno unositi putem prehrane.

Koja hrana se bori protiv infekcije?

Bez obzira na to jeste li bolesni ili ne, proteini su vašem tijelu neophodni jer ga održavaju jakim. Proteini pomažu tijelu da izgradi i zadrži otpor prema štetnim spojevima. Nemasno meso, puretina, riba, mahunarke, mliječni proizvodi, jaja, orašasti plodovi i sjemenke su odličan izvori proteina.

Stručnjaci dnevno preporučuju 50 g proteina. Trudnice i dojilje trebaju više. Konzumacijom hrane bogate proteinima, također unosimo važne nutritivne tvari kao što su vitamin B6 i B12, a oni su važni za jak imunološki sustav.

Vitamin B6 pronalazimo u velikom broju namirnica, uključujući puretinu, grah, krumpire, špinat i obogaćene pahuljice. Meso, jaja i riba sadrže vitamin B12, važan dio jakog imunološkog sustava.

Minerali, kao što su selen i cink, također ojačavaju imunološki sustav. Njih pronalazimo u namirnicama kao što su grah, orašasti plodovi, meso i perad.

Mogu li flavonoidi ojačati imunitet?

Flavonoidi sadrže oko 4000 spojeva koji voću i cvijeću daju različitu boju. Istraživanja su pokazala da flavonoidi mogu ojačati imunološki sustav. U najvećoj količini ih pronalazimo u grejpu, naranči, limunu i limeti.

Koju hranu trebam jesti i izbjegavati ako mi je dišni sustav začepljen?

Kod nekih ljudi mliječni proizvodi mogu povećati stvaranje sluzi. Ako ste primijetili da je to slučaj kod vas, svakako izbjegavajte unos mliječnih proizvoda u idućih nekoliko dana. Mliječni proizvodi mogu pogoršati mučninu i potaknuti povraćanje.

Sok od naranče je odličan izvor vitamina C, jača imunitet i ubrzava oporavak. Sok od naranče je nešto bolji izbor od same naranče jer će tijelo brže apsorbirati hranjive tvari.

Smijem li jesti pileću juhu?

Pileća juha je odlična za ublažavanje simptoma gripe. U stvari, jedno istraživanje je pokazalo da pileća juha ima protuupalno djelovanje i ublažava začepljenost dišnog sustava.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Iskoristite chia sjemenke za ove ukusne kombinacije!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije