Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Što nam jača imunitet?

Što nam jača imunitet?

Što nam jača imunitet?
  • Objavljeno: Nedjelja, 03.10.2010.
  • Broj pregleda: 8.951
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

1. Jogurt

Probiotici ili "žive aktivne kulture" koje se nalaze u jogurtu, su zdrave bakterije koje drže crijeva i intestinalni trakt bez bolesti koje uzrokuju bakterije. Iako su dostupni u obliku dodatka, studije sa Sveučilišta u Beču su potvrdile da je dnevna doza jogurta jednako učinkovita u podizanju imuniteta kao i dodaci.

2. Zob i ječam

Ove žitarice sadrže beta glukan, vrstu vlakana s antimikrobnim i antioksidativnim sposobnostima, izvještava norveška studija. Redovita prehrana ovim namirnicama sprječava gripu, herpes, pojačava imunitet, ubrzava zacjeljivanje rana, a može pomoći i da antibiotici djeluju bolje.

3. Češnjak

Ovaj moćan začin sadrži aktivni sastojak alicin, koji se bori infekcija i bakterija. Zaljubljenici u češnjak imaju 30% manju stopu raka debelog crijeva i 50% manju stopu raka želuca.

4. Riba

Selen, koji se nalazi u kamenicama, jastozima, rakovima i školjkama, pomaže da bijele krvne stanice proizvode citokin, protein koji uklanja virus gripe iz tijela. Losos, skuša i haringa bogati su omega 3 masnim kiselinama koje smanjuju upale, povećavaju protok zraka i štite pluća od prehlade i respiratornih infekcija.

5. Pileća juha

Pileća juha blokira migraciju upalnih bijelih stanica, što je važno jer su simptomi prehlade odgovor na stanice koje se akumuliraju u bronhijalnoj cijevi. Dodani začini, kao što su češnjak i luk, mogu povećati zaštitnu snagu juhe.

6. Čaj

Ljudi koji su pili pet šalica crnog čaja dnevno 2 tjedna imaju 10 puta više interferona u krvi koji se bori protiv virusa. Aminokiselina koja je odgovorna za ovaj imunološki poticaj nalazi se u crnom i zelenom čaju.

7. Govedina

Nedostatak cinka je jedan od najčešćih prehrambenih nedostataka kod odraslih, pogotovo za vegetarijance i one koji jedu manje govedine, koja je primarni izvor tog minerala. Čak i blagi nedostatak cinka može povećati rizik od infekcije. Cink u prehrani je važan za razvoj bijelih krvnih stanica, koje prepoznaju i uništavaju bakterije i viruse.

8. Slatki krumpir

Možda ne mislite o koži kao dijelu vašeg imunološkog sustava. No, taj presudni organ služi kao prva linija obrane protiv bakterija, virusa i drugih nepoželjnih napadača. Da bi ostali jaki i zdravi, vašoj je koži potrebno vitamina A. Vitamin A igra važnu ulogu u proizvodnji vezivnog tkiva. Jedan od najboljih načina da dobijete vitamin, je od hrane koja sadrži beta-karotena (kao što je slatki krumpir), koji vaše tijelo pretvara u vitamin A.

9. Gljive

Već stoljećima, ljudi se okreću gljivama za zdrav imunološki sustav. Suvremeni istraživači sada znaju zašto. Studije pokazuju da gljive povećavaju proizvodnju i aktivnost bijelih krvnih stanica, što ih čini još agresivniji. To je dobra stvar kad imate infekciju.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Doručak - recepti za savršen početaka dana

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije