Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Što trebamo znati o mastima?

Što trebamo znati o mastima?

Što trebamo znati o mastima?
  • Objavljeno: Srijeda, 25.11.2015.
  • Broj pregleda: 1.310
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Čak i zelena salata sadrži masti

I zdrave namirnice, poput mrkve ili zelene salate, sadrže malu količinu masti i to nije loša stvar. Vašem tijelu trebaju masti da bi preživjelo. Mast vam daje energiju i pomaže tijelu apsorbirati vitamine A, D, E i K. Masti također daju okus hrani, čine vas sitima i održavaju zdravlje i ljepotu kože i kose.

Saznajte sve o dobrim i lošima mastima!

Ulja su zdravija od maslaca i margarina

Ako želite izgubiti suvišne kilograme, zapamtite da maslac i maslinovo ulje sadrže jednaku količinu kalorija – 120 u jednoj žlici. Razlika je u tome što maslinovo ulje sadrži nezasićene masti, a maslac zasićene. Zasićene masti su najgore masti za vaš organizam. Ulja sadrže zdrave masti, a krutine nezdrave masti.

Provjerite važne činjenice o maslinovom ulju.

Zašto su masti na lošem glasu?

Sve masti sadrže puno kalorija, ali zasićene i trans masti podižu razinu lošeg (LDL) kolesterola u krvi i mogu uzrokovati nakupljanje plaka u arterijama. To može uzrokovati srčani i moždani udar. Birajte zdrave masti, kao što je canola ulje, suncokretovo ili maslinovo ulje. Također su izvor zasićenih masti, ali u značajno manjoj količini.

Pročitajte koja su najzdravija ulja na svijetu.

Margarin je gori od maslaca

Istraživanja su pokazala da su neke vrste margarina jako štetne za zdravlje srca jer sadrže puno trans masti. Ipak, neke vrste margarina sadrže biljne sterole koji pomažu u snižavanju razine kolesterola. Najsigurniji ćete biti ako ćete pomno proučavati etikete proizvoda.

Pročitajte kako regulirati kolesterol bez lijekova.

Sve vrste maslinovog ulja sadrže jednaku količinu kalorija

Kada su maslinova ulja u pitanju, razlikuju se po boji, mirisu i okusu, a ne postotku kalorija i masti. Sve vrste maslinovog ulja, čisto maslinovo ulje, djevičansko i ekstra djevičansko, sadrže jednaku količinu kalorija.

Ulja mogu trajati i do nekoliko godina

Maslinovo ulje može trajati godinama ako ga pravilno pohranite, ali je boljeg okusa što je svježije. Pohranite maslinovo ulje na mračnom i suhom mjestu. Ono će postati mutno i stvrdnuti se ako ćete ga držati u hladnjaku. Ako vam se to dogodi, pustite da malo odstoji na sobnoj temperaturi. Ekstra djevičansko maslinovo ulje će najdulje trajati.

Nije toliko važna količina, koliko vrsta masti koju jedete

Ako ćete konzumirati nezasićene masti, onda ih smijete malo više unijeti. To nemojte raditi ako je vaš cilj izgubiti kilograme. Zasićene i trans masti izbjegavajte što je više moguće i smatrajte ih kao nešto što si možete priuštiti povremeno.

Koliko ulja možete unijeti dnevno?

To ovisi o tome koliko ste aktivni, koje ste dobi i spola. Žene smiju unijeti 5 do 6 žličica ulja dnevno, a muškarci 5 do 7. Također, zapamtite da ulje već unosite putem ribe, orašastih plodova i suhomesnatih proizvoda.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Iskoristite chia sjemenke za ove ukusne kombinacije!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije