Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Ugljikohidrati i mršavljenje - što trebate znati?

Ugljikohidrati i mršavljenje - što trebate znati?

Ugljikohidrati i mršavljenje - što trebate znati?
  • Objavljeno: Subota, 16.08.2014.
  • Broj pregleda: 1.114
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Prehrana, bogata pravim ugljikohidratima vam može pomoći da održavate zdravu tjelesnu težinu kroz cijeli život. Ugljikohidrati su za vaše tijelo važni jednako kao i masti i proteini, stoga nema smisla da ih u potpunosti izbacite iz prehrane.

Kada govorimo o pravim ugljikohidratima, onda mislimo na složene ugljikohidrate koji će vam pomoći da brže osjetite sitost, duže ostanete siti, smanjite žudnju za hranom, potrošite više kalorija u toku dana, imate više energije, snizite ukupnu razinu kolesterola, smanjite razinu hormona stresa i popravite raspoloženje.

Ako vam ovo zvuči predobro da bi bilo istinito, donosimo vam znanstveno dokazane činjenice koje će vas potaknuti da vratite ugljikohidrate u svoju svakodnevnu prehranu i zapamtite da je najzdravija ona vrsta prehrane koja je raznolika i sadrži se od svih potrebnih hranjivih tvari, uključujući proteine, masti i ugljikohidrate.

Ugljikohidrati vas čine vitkima

Nedavno istraživanje je pokazalo da najvitkije osobe unose najviše ugljikohidrata, ali onih složenih. Istraživanja su pokazala da je najbolje 64% od ukupnog preporučenog unosa kalorija unijeti putem ugljikohidrata. To je otprilike 361 gram.

Većina dijeta, koje se fokusiraju na smanjenje unosa ugljikohidrata, preporuča da se manje od 30% od ukupnog preporučenog unosa kalorija unese putem ugljikohidrata i često predlažu da dnevno unesete tek 30 grama ugljikohidrata, što je najčešće premalo.

Ugljikohidrati vas čine sitima

Većina namirnica koje su bogate ugljikohidratima pomaže u kontroli apetita. One će vas zasititi čak i više od namirnica bogatih proteinima i mastima. Složeni ugljikohidrati se sporije razgrađuju i osjećaj sitosti zadržavaju poprilično dugo.

Jedno istraživanje američkih znanstvenika je pokazalo da vas obrok, koji sadrži i ugljikohidrate, može potaknuti da u danu unesete čak 10% kalorija manje, to je otprilike 150 do 200 kalorija za osobu prosječne tjelesne težine.

Ugljikohidrati kontroliraju osjećaj gladi

Znanstvenici su otkrili da složeni ugljikohidrati u kombinaciji s visokom količinom vlakana mogu spriječiti nastanak žudnje za hranom, koja je najčešći uzrok prejedanja i nakupljanja suvišnih kilograma.

Složeni ugljikohidrati i vlakna potiču oslobađanje hormona sitosti, a susprežu oslobađanje hormona gladi. Za kontrolu apetita je najbolje jesti složene ugljikohidrate u kombinaciji s vlaknima za doručak jer ćete na taj način u toku cijelog dana svoj apetit imati pod kontrolom.

Ugljikohidrati ubrzavaju metabolizam

Složeni ugljikohidrati mogu ubrzati rad metabolizma i pospješiti rad probavnog sustava. Složeni ugljikohidrati u probavnom sustavu potiču oslobađanje kiselina koje pospješuju sagorijevanje masti, naročito na području trbuha.

Te kiseline pomažu u održavanju mišićne mase, ubrzavaju metabolizam i mršavljenje. Veći udio mišićne mase znači brži metabolizam, a s bržim metabolizmom ćete si češće moći dopustiti uživanje u manje zdravim namirnicama.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Očistite organizam i osnažite tijelo ovim ukusnim juhama

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije