Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Uloga antioksidanata u ljudskom tijelu

Uloga antioksidanata u ljudskom tijelu

Uloga antioksidanata u ljudskom tijelu
  • Objavljeno: Petak, 01.01.2016.
  • Broj pregleda: 805
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Znanstvenici su otkrili da antioksidanti mogu smanjiti razinu slobodnih radikala u tijelu i usporiti proces starenja. Unos antioksidanata može spriječiti nastanak niza bolesti. Za bolje razumijevanje djelovanja antioksidanata morate prije svega razumjeti što su to slobodni radikali.

Slobodni radikali su nestabilne i reaktivne molekule koje sadrže jedan ili više nesparenih elektrona. Kako bi postale stabilne, počinju uzimati elektrone od drugih stabilnih molekula i na taj način napadaju zdrave stanice.

Slobodni radikali su formirani kao nusprodukti različitih metaboličkih aktivnosti u tijelu kao što je izlaganje štetnim UV zrakama, dimu cigareta, alkoholu i stresu.

Gotovo svi procesi u tijelu koji uzrokuju starenje kože su rezultat napada slobodnih radikala na stanice. No, važno je da znate kako nisu svi slobodni radikali štetni. Tijelo ih treba u maloj količinu kako bi uništilo bakterije i borilo se protiv infekcije. Oni sudjeluju u proizvodnju vitalnih hormona i aktivaciji enzima. Opasnost nastupa kada se u tijelu nalaze u prekomjernoj količini.

Pročitajte što su infekcije i kako ih spriječiti.

Nezdrav životni stil, prehrana i izloženost zagađivačima povećava razinu slobodnih radikala. Njihovo djelovanje u tijelu se manifestira na koži. To može biti pojavljivanje bora, manjak elastičnosti kože ili staračke pjege. No, također to mogu biti i neke bolesti, kao što su bolesti srca, dijabetes, rak, makularna degeneracija i slično.

U ovom trenutku antioksidanti spašavaju stvar. Oni se bore protiv slobodnih radikala tako da ih neutraliziraju. Vraćaju elektrone slobodnim radikalima. Postoje različite vrste antioksidanata: oni koji dolaze putem prehrane i oni koji se samostalno proizvode u tijelu. Postoje 4 glavna nutritivna spoja koja djeluju antioksidacijski:

  • vitamin A (beta karoten)
  • vitamin E
  • vitamin C
  • selen

Vitamin A

Vitamin A ima ključnu ulogu u održavanju zdravlja i funkcije očiju i strukture kože. Znanstveni naziv vitamina A je retinol. Povećava tjelesnu otpornost na infekcije i održava tijelo zdravim. Štiti kožu i ovojnicu membrane od toksina i mikroorganizama. Vitamin A jača kožu i pomaže u prevenciji nastanka bora, smanjenja elastičnosti kože, staračkih fleka i drugih problema s kožom.

Saznajte jesu li bolji prirodni ili sintetski izvori vitamina.

Beta karoten

Beta karoten je vrsta vitamina A koji ima izuzetno moćno antioksidacijsko djelovanje i pomaže u prevenciji formacije i deaktivaciji slobodnih radikala. Sprječava štetno djelovanje slobodnih radikala. Može uništiti spojeve koji uzrokuju nastanak raka. Beta karoten je poznat po svojoj učinkovitosti kada je u pitanju prevencija raka pluća i katarakte očiju. Dobri izvori vitamina A i beta karotena su mrkva, jaja, žutanjci, cjelovito mlijeko, cikla, mango i naranče.

Pročitajte zašto su vitamini B skupine važni i gdje ih možemo naći.

Vitamin C

Vitamin C je ključan antioksidant koji je potreban za održavanje zdravlja imunološkog sustava. Bori se protiv toksina i zagađivača koji oštećuju stanice i uzrokuju mutacije. Deaktivira neke kancerogene spojeve i štiti pluća od štetnog djelovanja zagađenog zraka. Vitamin C je odličan izvor elektrona, zbog čega je jako učinkovit u deaktivaciji slobodnih radikala. Jača krvne žile i kožu. Sve vrste voća i povrća sadrže vitamin C.

Pročitajte zašto je vitamin C važan za jak imunitet.

Vitamin E

Vitamin E može spriječiti prijevremeno starenje stanica u tijelu. Štiti vitamin C i A od štetnog djelovanja slobodnih radikala. Sprječava oštećenja stanične membrane i na taj način pomaže u prevenciji različitih bolesti. Pšenične klice, sjemenke suncokreta, bademi, soja, jaja, maslac, prokulice i grahorice su dobar izvor vitamina E.

Pročitajte zašto se vitamin E smatra vitaminom za zdravlje i ljepotu.

Selen

Ovaj mineral pronalazimo u tijelu u tragovima, u svakom tkivu. Poznat je po tome što pomaže u prevenciji raka. Selen štiti jetru od oštećenja i pomaže u održavanju elastičnosti kože. Učinkovit je u povećanju elastičnosti kože. Pšenične klice i cjelovite žitarice su najbolji izvor selena.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Vodič za sigurno izlaganje suncu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije