Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Usvajanjem zdravih prehrambenih navika ublažite simptome ADHD-a

Usvajanjem zdravih prehrambenih navika ublažite simptome ADHD-a

Usvajanjem zdravih prehrambenih navika ublažite simptome ADHD-a
  • Objavljeno: Petak, 26.02.2016.
  • Broj pregleda: 308
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Poremećaj hiperaktivnosti i deficita pažnje ili poremećaj pozornosti s hiperaktivnošću (eng. Attention Deficit and Hyperactivity Disorder, ADHD) je stanje koje karakterizira manjak pozornosti, impulzivnost i hiperaktivnost. Brojni faktori utječu na razvoj ADHD-a. Iako točan razlog nastajanja ovog stanja još uvijek nije poznat, znanstvenici su ustanovili da ADHD može biti genetski predodređen.

S obzirom na to da ne postoji lijek za ADHD, većina terapija se fokusira na ublažavanje simptoma. Znanstvenici već dulje vrijeme proučavaju utjecaj prehrane na simptome ADHD-a i ustanovili su da eliminacijom određenih namirnica, povećanjem unosa drugih i uzimanjem suplemenata možete ublažiti simptome ADHD-a već nakon 4 tjedna.

Prehrana prilagođena ublažavanju simptoma ADHD-a se temelji na unosu 2 do 5 izvora proteina, 2 do 3 izvora ugljikohidrata, 1 do 2 izvora masti, 2 vrste voća, puno povrća i vode. Trebali biste jesti ove namirnice:

  • Proteini: govedina, piletina i puretina.
  • Ugljikohidrati: riža, krumpir i batat.
  • Masti: ulje suncokreta i sjemenki grožđa.
  • Voće: zrele kruške i banane.
  • Povrće: prokulice, špinat, artičoke, kupus, brokula, šparoge, krastavci, gljive, cvjetača, luk, češnjak, radič, bundeva i cikla.
  • Začini: aceto balsamico, kurkuma, curry prah, bosiljak, origano, peršin, ružmarin, timijan i korijander.
  • Pića: rižino mlijeko, filtrirana voda, čaj, svježe iscijeđeni sokovi i smoothieji.

Ako niste primijetili poboljšanje simptoma, stručnjaci savjetuju da pokušate eliminirati namirnice za koje su istraživanja pokazala da mogu pogoršati simptome ADHD-a:

  • mlijeko
  • gluten
  • jaja
  • kikiriki
  • riba i
  • mahune soje.

Istraživanja su pokazala da mlijeko, mliječni proizvodi i gluten mogu pogoršati simptome ADHD-a. Namirnice, koje se inače smatraju zdravima, kod nekih ljudi također mogu pogoršati simptome ADHD-a, a to su:

  • zobene pahuljice
  • naranče
  • kukuruz
  • cimet
  • rajčice.

Usvajanjem drugačijih prehrambenih navika trebali biste primijetiti prve znakove poboljšanja nakon tjedan dana, a to su:

  • smanjena razdražljivost
  • blaži simptomi alergija
  • bolja kvaliteta sna
  • smanjenja žudnja za grickalicama
  • smanjena učestalost glavobolja.
Preuzmite CentarZdravlja vodič

Očistite organizam i osnažite tijelo ovim ukusnim juhama

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije