Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Vodič za prehranu tijekom dojenja

Vodič za prehranu tijekom dojenja

Vodič za prehranu tijekom dojenja
  • Objavljeno: Nedjelja, 25.11.2012.
  • Broj pregleda: 20.149
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Iako želite izgubiti kilograme koje ste nakupili tijekom trudnoće, pravilna i ujednačena prehrana nakon trudnoće je jednako važna. Hrana koja je nutritivno bogata će dojenje učiniti još kvalitetnijim, a vama će dati energiju koja je potrebna svakoj ženi u ulozi majke.

Majke koje doje trebaju biti svjesne hranjivosti mlijeka, a to ovisi isključivo o vašoj prehrani. Ako ne unosite potrebne tvari, tijelo će ih pohraniti za sebe, a beba neće dobiti sve što joj je potrebno.

Losos

Ne postoji savršena hrana, ali losos je vrlo blizu da dobije ovaj naziv. Losos, kao i ostale masne ribe, je bogat esencijalnim masnim kiselinama koje su potrebne za razvoj djetetovog mozga. Tip masne kiseline koja se nalazi u majčinom mlijeku je DHA, ali njena razina često nije dovoljna za majku i dijete. Odlična vijest je da losos sadrži DHA masne kiseline pa ćete zadovoljiti svoje i bebine potrebe za ovom važnom tvari. Ove masne kiseline mogu poboljšati vaše raspoloženje i spriječiti nastanak postporođajne depresije.

Stručnjaci savjetuju da pazite na količinu ribe koju unosite. Naime, riba sadržava živu, koja može naškoditi zdravlju. Srećom, losos ima nisku razinu žive u odnosu na druge vrste riba, kao što su morski pas ili sabljarka.

Saznajte koji su ključni nutrijenti za zdravu trudnoću i dojenje!

Niskomasni mliječni proizvodi

Bilo da ste ljubitelj jogurta, mlijeka ili sira, mliječni proizvodi su važan dio prehrane tijekom dojenja. Unosom mliječnih proizvoda ćete tijelo opskrbiti proteinima, B i D vitaminima i kalcijem. Sve to će pomoći vašoj bebi da razvija kosti. Unosite barem 3 šalice mliječnih proizvoda dnevno.

Nemasna govedina

Kao nova mama trebate unositi hranu koja će vas opskrbiti energijom. Hrana bogata željezom je najbolji izbor. Nedostatak željeza može smanjiti razine energije, a to će vam otežati izvršavanje svih obaveza i zahtjeva novorođenčeta. Nemasna govedina je bogat izvor proteina, željeza i vitamina B12, stoga ju svakako konzumirajte.

Mahunarke

Grah, grašak i mahune su odličan izbor za dojilje, naročito za one koje prakticiraju vegetarijanski tip prehrane. Ne samo da su bogate željezom, one su odličan izvor biljnih proteina.

Saznajte više o prehrani dojilje!

Borovnice

Majke koje doje trebaju unositi barem 2 porcije voća dnevno. Borovnice su bogate antioksidansima i zadovoljit će vaše i djetetove potrebe za brojnim hranjivim tvarima. Borovnice su odličan izvor vitamina i minerala, a ispunit će vas energijom.

Smeđa riža

Ako pokušavate izgubiti kilograme, vjerojatno ćete biti u iskušenju da smanjite unos ugljikohidrata. Ali prebrz gubitak težine može uzrokovati smanjenu proizvodnju mlijeka i smanjenu razinu energije. Unosite ugljikohidrate iz cjelovitih žitarica kao što je smeđa riža. One će vam dati potrebne kalorije, potaknuti sagorijevanje masti i mlijeko učiniti kvalitetnijim.

Jaja

Žumanjak je jedan od rijetkih prirodnih izvora vitamina D koji je važan za pravilan rast i razvoj vašeg djeteta. Osim toga, jaja će zadovoljiti dnevnu potrebu za proteinima. Pokušajte s tvrdo kuhanim jajima, salatom s jajima ili pak napravite omlet s omiljenim povrćem.

Saznajte što trebate jesti nakon trudnoće!

Kruh od cjelovitih žitarica

Folna kiselina je izuzetno važna za bebin razvoj u ranoj trudnoći, ali kraj trudnoće ne znači prestanak unosa folne kiseline. Namirnice od cjelovitih žitarica, kao što je kruh ili tjestenina će vaše tijelo opskrbiti ovim važnim nutrijentom, vlaknima i željezom.

Zeleno lisnato povrće

Povrće kao što je blitva, brokula ili špinat je puno vitamina A, koji je potreban vama i vašoj bebi. Odličan je izvor kalcija, vitamina C i željeza. Uz sve to je bogato antioksidansima koji štite cjelokupno zdravlje, a sadrže malo kalorija.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Isprobajte ove ukusne i sočne poslastice s tikvicama

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije