Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Vodič za zdrave veličine porcija

Vodič za zdrave veličine porcija

Vodič za zdrave veličine porcija
  • Objavljeno: Nedjelja, 01.07.2012.
  • Broj pregleda: 13.405
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Krivac za debljanje ne mora biti ono što jedete, već koliko jedete. Današnje veličine porcija mogu biti čak i veće nego što se preporučuje. Srećom tu vam možemo pomoći. Kada naučite kako veličina porcije treba izgledati, bit će vam vrlo jednostavno znati koliko možete pojesti. Najbolji dio? Možete smanjiti težinu bez odustajanja od omiljene hrane.

Tjestenina

Standardna veličina porcije: 3 šalice kuhane tjestenine
Poželjna veličina porcije: 1 šalica kuhane tjestenine
Kalorijska razlika: 440

Mnogi restorani nude opciju narudžbe manje porcije. Ako niste sigurni, pitajte konobara koliko grama tjestenine je standardna porcija.

Odrezak

Standardna veličina porcije: 340 g
Poželjna veličina porcije: 85 g
Kalorijska razlika: 572

Kada je riječ o mesu, većina priznaje da više voli vidjeti veći komad mesa na tanjuru. Ali, to nekada znači da se radi o više od dvostruke količine mesa koju treba pojesti u jednom danu. Ako vam se čini da je odrezak prevelik, zamolite nekoga da ga podijelite na pola.

Pročitajte najbolji vodič kroz veličinu porcija!

Bijela riža

Standardna veličina porcije: 2 šalice kuhane riže
Poželjna veličina porcije: 1/2 šalice kuhane riže
Kalorijska razlika: 308

Riža može sadržavati i do 500 (uglavnom) praznih kalorija. Ne samo da može utjecati na vašu tjelesnu težinu, već može i povećati rizik od dijabetesa tipa 2. Prema istraživačima na Harvard School of Public Health, ljudi koji jedu pet ili više porcija bijele riže tjedno imaju 17 posto veće šanse da obole od dijabetesa tipa 2.

Radije odaberite smeđu rižu koja sadrži šest puta više vlakana. Koristite mjernu čašu kako bi dobili točan osjećaj koliko zapravo jedete.

Pileća prsa

Standardna veličina porcije: 170 g kuhane piletine
Poželjna veličina porcije: 85 g kuhane piletine
Kalorijska razlika: 99

Skloni smo misliti da pileća prsa bez kostiju i kože nemaju toliko kalorija tako da je lako previdjeti činjenicu da mnogi od nas pojedu dva i pol puta veću porciju. Imajte to na umu kada ćete sljedeći put pripremati piletinu za ručak i nemojte pretjerivati.

Peciva

Standardna veličina porcije: 15 cm
Poželjna veličina porcije: 7.5 cm
Kalorijska razlika: 270

Želite li započeti dan sa šest ili sedam kriški bijelog kruha? To je kalorijski ekvivalent pecivima u većini trgovačkih lanaca. Koliko god možete pokušajte izbjeći peciva za doručak. Odlučite se rađe za zobene pahuljice ili neki voćni frape.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Doručak - recepti za savršen početaka dana

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije