Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Za kojom hranom vaše tijelo žudi?

Za kojom hranom vaše tijelo žudi?

Za kojom hranom vaše tijelo žudi?
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 06.10.2014.
  • Broj pregleda: 907
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Svi ponekad osjećamo intenzivnu želju za pojedinim vrstama namirnica. Ta želja je sasvim normalna, ali bismo u većini slučajeva trebali biti pažljivi kod biranja namirnica. Ponekad žudnja za točno određenim vrstama namirnica može ukazivati na manjak nekih hranjivih tvari u tijelu. Primjerice, žudnja za crvenim mesom može značiti da vašem tijelu nedostaje željeza.

Prije nego što nešto pojedete prvo popijte 2 čaše vode kako biste bili sigurni da ste gladni, a ne zapravo žedni. Neka istraživanja su pokazala da je oko 80% svjetskog stanovništva kronično dehidrirano.

Čokolada

Ako žudite za čokoladom, moguće je da vašem tijelu nedostaje magnezija. Čokolada je odličan izvor magnezija, a njegov manjak je učestala tegoba. Manjak magnezija možete rješavati čokoladom, ali uvijek odaberite onu koja ima najmanje 70% kakaa. No, ne zaboravite da postoje brojne druge namirnice koje su odličan izvor magnezija, kao što su orašasti plodovi, sjemenke, riba i tamno zeleno lisnato povrće.

Slatkiši

Ako žudite za slatkišima od rafiniranog bijelog šećera, moguće je da imate problema s naglim promjenama razine šećera u krvi. Kako razina šećera u krvi počinje padati, tako vi počinjete osjećati potrebu za namirnicom koja će razinu šećera opet brzo podignuti, a to su slatkiši od rafiniranog bijelog šećera. Ako već želite jesti slatkiše i što brže podignuti razinu šećera, radije pojedite energetsku pločicu ili integralne kekse, ali svejedno pripazite na količinu.

Slana hrana

Žudnja za slanom hranom često indicira da se u tijelu učestalije promjene razine hormona stresa. Ako primjećujete da ste pod stresom nemojte se iznenaditi ako razvijete žudnju prema slanoj hrani. Probajte različite tehnike opuštanja i počnite u prehranu uvoditi vitamine B kompleksa i vitamin C. Povećajte unos zelenog lisnatog povrća kako biste tijelu osigurali više minerala koji su važni za uravnotežen rad organizma.

Sir

Žudnja za sirom može označavati manjak masnih kiselina u tijelu, što je čest slučaj. Povećajte unos oraha, lososa, lanenog ulja i lanenih sjemenki. Ako hoćete, možete unositi i suplemente masnih kiselina, ali stručnjaci u većini slučajeva savjetuju da ih unosite putem prehrane jer su tek 2 do 3 porcije masne ribe tjedno dovoljne da zadovoljite tjelesnu potrebu za masnim kiselinama.

Crveno meso

Žudnja za crvenim mesom često označava manjak željeza u tijelu. Menstruacija može povećati rizik od nastanka žudnje za crvenim mesom jer se tada može početi smanjivati razina željeza u tijelu. Crveno meso ne morate u potpunosti izbaciti, ali se pobrinite da je kvalitetno i da ne sadrži dodane hormone. Povećajte unos mahunarki, šljiva i suhog voća. Također, povećajte unos C vitamina jer vitamin C sudjeluje u apsorpciji željeza.

Grickalice općenito

Ako često imate potrebu nešto gricnuti, bilo to slatko ili slano, to može značiti da je vaša cjelokupna prehrana neuravnotežena i da vašem tijelu nedostaje niz različitih hranjivih tvari. Uvedite promjene u prehrambene navike i uskoro ćete se rjeđe suočavati sa žudnjom za grickalicama.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Vodič za detoksikaciju

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije