Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Google prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Zaboravite tablete, kušajte antistres hranu!

  • Objavljeno: 09.04.2009.
  • Izmjena: 02.08.2015.

Zaboravite tablete, kušajte antistres hranu!

Sadržaj

  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Najbitnije oružje u borbi protiv stresa je hranjiv i obilan doručak, no postoje namirnice koje su učinkovitije od ostalih. Primjerice, kada se stvarno uzrujate-grickajte bademe, smirit će vas.

Stres je neizbježan dio života, a naročito u današnje vrijeme kad se posljedice recesije osjećaju na svakom koraku. Simptomi mogu biti i fizičke i mentalne prirode. Često puta je to glavobolja, ubrzani rad srca, ukočenost, bolovi u leđima, mučnine...

Kako ga se rješiti? Većina ljudi u takvim situacijama pomahnita za antidepresivnim tabletama, a kasnije se toliko "navuku" na njih da kroz neko vrijeme postaju imuni. Osim što se možete baviti i nekom aktivnošću kao što je boks ili trčanje, stres možete kontrolirati i određenim namirnicama. Saznajte kojim!

Ako ste napeti, ne opterećujte svoje tijelo teškom hranom. Probajte kupovati namirnice koje su lako probavljive, na primjer različite vrste žitarica i tjestenina. Mlijeko i mliječni proizvodi također neće teško sjesti na vaš želudac. Ono u čemu možete uživati najviše su sve vrste voća, čak i voćni kolači. Naročito će vas smiriti lagane juhe i biljni čajevi.

Kada je vaš bijes na vrhuncu, slobodno uzmite zdjelicu badema. Oni su bogati vitaminom E koji djeluje antioksidanski. Pomoći će vam i orasi i pistacije koji snizuju krvni tlak. Naravno, ove plodove ne morate samo grickati, možete ih pripremiti u salati.

U stresnim situacijama, tijelo je potrebno opskrbiti pravom kombinacijom proteina i ugljikohidrata. Doručak ne izbjegavajte, neka vam i dalje ostane najvažniji obrok u danu. Bitno je da upravo za doručak unesete najviše ugljikohidrata, proteina i masti. Savjetujemo toast i čašu mlijeka. Ručak neka bude bogat proteinima, primjerice piletina s nekom salatom. Izbjegavajte teške obroke prije spavanja, naročito jako začinjene jer teško sjedaju na želudac.

Vitamini, minerali i aminokiseline odlučujući su za duševno stanje, ublažavanje lošeg raspoloženja i depresije.

Cink je mineral koji osigurava zadovoljstvo. Hrana iz mora, a osobito školjkaši su bogati cinkom, zatim crveno meso, jaja, tofu, grah i grašak te pšenične klice.

Magnezij, koji je, osim što jača krvni sistem i izvrstan je borac protiv stresa,a ima ga osobito u orašastim plodovima, žitaricama, grahu, zelenom lisnatom povrću, ribi i crvenom mesu.

Vegetarijanci, posebno oni koji su iz svoje prehrane potpuno izbacili namirnice životinjskog porijekla, trebali bi pripaziti na mogući manjak bjelančevina u njihovom organizmu jer ih u tjestenini, krumpiru, voću i povrću ima jako malo.

Još samo nekoliko namirnica koje pobjeđuju stres:

1. Avokado

Ublažava glad i smanjuje stres.

2. Kašica od zobenih pahuljica

Bogata je ugljikohidratima koji stimuliraju mozak na proizvodnju serotonima, hormona sreće.

3. Naranče

Vitamin C također pobjeđuje stres.

4. Špinat

Sadrži dosta magnezija, a rekli smo da je minerali ublažavaju stres.

5. Losos

Sastojak omega-3 sprečava nepotrebno podizanje adrenalina.

Tagovi:

Komentari

Trenutno nema komentara

Prijavite se ili registrirajte da biste mogli komentirali sadržaj.

    Najnovije

    Najčitanije

    
    Zatvori oglas