Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Zašto je jod toliko važan?

Zašto je jod toliko važan?

Zašto je jod toliko važan?
  • Objavljeno: Petak, 06.02.2015.
  • Broj pregleda: 1.572
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Simptomi manjka joda

Jod je važan mineral kojeg pronalazimo u tragovima i neophodan je za normalan rast i razvoj. Oko 60% joda u ljudskom tijelu je pohranjeno u žlijezdi štitnjači. Zdravstvene prednosti joda igraju važnu ulogu u održavanju normalnog funkcioniranja žlijezde štitnjače koja oslobađa hormone koji kontroliraju rad metabolizma. Ustvari, bez joda se hormoni štitnjače nikada ne bi mogli sintetizirati.

Jod kontrolira funkcioniranje žlijezde štitnjače i igra važnu ulogu u održavanju rada štitnjače. Pomaže u regulaciji potrošnje kalorija i sudjeluje u prevenciji nakupljanja suvišnog masnog tkiva. Ostale prednosti joda su uklanjanje toksina iz tijela i sudjelovanje u apsorpciji niza minerala, kao što su kalcij i silicij.

Manjak joda može uzrokovati ozbiljne štetne posljedice na zdravlje. Simptomi manjka joda uključuju frustraciju, depresiju, mentalnu retardaciju, slabu moć percepcije, gušavost, abnormalno debljanje, smanjenu plodnost, grubu kožu, zatvor i umor. U ozbiljnijim slučajevima je mentalna retardacija povezana s bolestima kao što su kretenizam i ozbiljnije tjelesne malformacije.

Iako se manjak joda rijetko javlja jer je većina kupovne soli jodirana, u nekim zemljama se sol ne jodira. Tijelu je dnevno potrebno 100 do 200 mikrograma joda, a 1/4 jodirane soli sadrži oko 95 mikrograma joda. Upravo zbog toga je manjak joda rijetkost u zemljama koje jodiraju sol.

Izvori joda

Jod je u velikim količinama prisutan u namirnicama kao što su školjke, alge, konzervirane srdele, tuna, jastog, kamenice, bakalar, haringa, losos, češnjak, blitva, tikvice, sezam, soja, repa i špinat. Jodirana sol je jedan od najboljih izvora joda.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Poboljšajte zdravlje štitnjače

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije