Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Zašto vam trbuh nije ravan?

Zašto vam trbuh nije ravan?

Zašto vam trbuh nije ravan?
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 23.06.2014.
  • Broj pregleda: 4.727
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Prekomjerna mast na području trbuha nije samo estetski problem, naročito ako je visceralna. Visceralna mast je najopasnija vrsta masti jer okružuje unutarnje organe i povećava rizik od nastanka srčanih bolesti, inzulinske rezistencije, dijabetesa tipa 2 i nekih vrsta raka. Ako promjena životnih navika nije dala nikakve rezultate, moguće je da su krivci hormoni, vaša dob ili neki genetski faktori.

Starite

Starenjem se mijenja način na koji tijelo nakuplja i gubi suvišne kilograme. I muškarci i žene starenjem osjećaju pad metabolizma i broj ukupnih kalorija koje tijelo troši u fazi mirovanja. No, žene su ipak ugroženije jer se moraju suočiti i s menopauzom. Ako žena nakupi suvišne kilograme tijekom i nakon menopauze, najveća je vjerojatnost da će ih nakupiti na području trbuha. U menopauzi se usporava oslobađanje hormona estrogena i progesterona. Također dolazi do padanja razine testosterona. Sve to može uzrokovati debljanje na području trbuha.

Pročitajte vodič za preokretanje procesa starenja.

Vježbate na krivi način

Ako svaki dan trčite, definitivno radite dobro za zdravlje srca. No, kardio vježbe vam neće puno pomoći za smanjenje trbuha. Treba vam kombinacija vježbi snage i kardio vježbi. Vježbe snage povećavaju postotak mišićne mase pa tijelo troši više masti. Mišići sagorijevaju puno kalorija i zbog toga ćete trošiti više kalorija u fazi mirovanja. Stručnjaci tjedno preporučuju oko 250 minuta vježbi umjerenog intenziteta ili pak 125 minuta treninga visokog intenziteta.

Jedete previše procesuirane hrane

Proizvodi od rafiniranih žitarica, kao što su bijeli kruh ili čips, i proizvodi od rafiniranog šećera, kao što su zaslađena pića i kolači, povećavaju upalu u tijelu. Mast na području trbuha je povezana s upalom pa će previše procesuirane hrane usporiti proces mršavljenja na području trbuha. Prirodni proizvodi, kao što su voće, povrće i cjelovite žitarice, sadrže puno antioksidanata i imaju protuupalno djelovanje, zbog čega pomažu u prevenciji nakupljanja masti na području trbuha.

Unosite krive masti

Vaše tijelo na sve masti ne reagira jednako. Znanstvenici su otkrili da prekomjeran unos zasićenih masti može povećati postotak visceralne masti. S druge strane, nezasićene masti imaju protuupalno djelovanje i mogu pomoći u smanjenju trbuha. No, trebate znati da prekomjeran unos bilo koje vrste masti nije dobar jer su one izvor velikog broja kalorija. U mastima uživajte umjereno i probajte što češće odabrati nezasićene.

Pročitajte više u članku što trebamo znati o mastima!

Vaš trening je previše lagan

Kako biste pobijedili mast na području trbuha, morat ćete svoje treninge malo po malo činiti težima. Osobe koje rade trening visokog intenziteta puno brže izgube mast na području trbuha. Trening visokog intenziteta je onaj trening u kojemu dajete barem 80% svoje fizičke spreme. Čak i ako je kratak, potrošit ćete popriličan broj kalorija.

Pod stresom ste

Svakodnevne obveze su često izvor stresa, ali se s njim morate naučiti nositi. Ne mora nužno značiti da ćete pojesti više i jesti hranu koja je nezdrava. Glavni razlog za brigu je hormon stresa kortizol. Istraživanja su pokazala da je povišena razina hormona stresa povezana s povećanjem postotka visceralne masti.

Saznajte kako se možete osloboditi stresa za samo 2 minute!

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Iskoristite chia sjemenke za ove ukusne kombinacije!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije