Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Zašto volimo mandarine?

Zašto volimo mandarine?

Zašto volimo mandarine?
  • Objavljeno: Četvrtak, 31.12.2015.
  • Broj pregleda: 781
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Mandarine, tandžerine ili klementine pripadaju porodici mandarina, tipu citrusnog voća sličnom narančama, ali s tanjom korom. Mandarine imaju nizak udio zasićenih masti, kolesterola i soli. Dobar su izvor dijetalnih vlakana i odličan izvor vitamina A i C.

Imaju odlična antioksidacijska svojstva

Mandarine su odličan izvor vitamina C. Jedna šalica mandarina sadrži oko 30% preporučene dnevne doze vitamina. Vitamin C je moćan antioksidant koji neutralizira slobodne radikale. Mandarine sadrže i karotenoide, uključujući beta karoten, lutein i zeaksantin.

Beta karoten ima antioksidacijsko djelovanje, a u tijelu se pretvara u retinol. Retinol je tip vitamina A koji tijelo koristi za bolji rad imunološkog sustava i zaštitu vida. Lutein i zeaksantin su antioksidanti koji štite retinu od oštećenja.

Pročitajte koja hrana jača imunitet.

Štite zdravlje koštanog sustava

Kalcij i fosfor zajedno formiraju hidroksiapatit koji se koristi za izgradnju kostiju i zubi. Staro i oštećeno koštano tkivo se počinje mijenjati novim. Vrlo je važno da kalcij i fosfor budu dio svakodnevne prehrane kako biste smanjili rizik od nastanka osteoporoze.

Magnezij je još jedan mineral neophodan za održavanje zdravlja koštanog tkiva. Regulira formiranje hidroksiapatita i potiče oslobađanje enzima potrebnih za izgradnju koštanog tkiva.

Niska razina bilo kojeg od ova tri minerala povećava rizik od nastanka osteoporoze. Manjak fosfora i magnezija nije toliko uobičajen, ali su istraživanja pokazala da veliki broj ljudi ne unosi adekvatnu količinu kalcija. Jedna šalica mandarina sadrži oko 3% preporučene dnevno doze sva tri minerala.

Odličan su izvor dijetalnih vlakana

Dijetalna vlakna su prvenstveno povezana s prevencijom zatvora. Postoje dva različita tipa dijetalnih vlakana: topiva i netopiva. Netopiva dijetalna vlakna pomažu u prolasku hrane kroz probavni sustav. Ona također sudjeluju u smanjenju rizika od nastanka bolesti probavnog sustava.

Isprobajte kućna rješenja za probleme sa zatvorom!

Topiva vlakna sudjeluju u regulaciji razine kolesterola i šećera u krvi. Topiva vlakna će spriječiti nagle promjene razine šećera u krvi, glavnog uzročnika naglih promjena raspoloženja i žudnje za grickalicama.

Jedna šalica mandarina sadrži oko 1.8 grama vlakana, što je oko 5% preporučene dnevne doze za muškarce i 7% preporučene dnevne doze za žene.

Odličan su izvor flavonoida

Flavonodi su biljni kemijski spojevi, odnosno fitokemikalije koje voću i povrću daju boju. Flavonoidi pružaju niz zdravstvenih prednosti. Njihova glavna funkcija je zaštita tijela od slobodnih radikala, prevencija i smanjenje upale. Na taj način direktno utječu na rizik od nastanka kroničnih bolesti.

U mandarinama pronalazimo dva tipa flavonoida: naringenin i hesperetin. Istraživanja su pokazala da naringenin i hesperetin mogu pomoći u smanjenju rizika od nastanka kancerogenih stanica. Oni također sudjeluju u regulaciji razine kolesterola i krvnog tlaka.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Najzdravije namirnice za prosinac

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije