Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Zašto volimo prokulice?

Zašto volimo prokulice?

Zašto volimo prokulice?
  • Objavljeno: Četvrtak, 15.10.2015.
  • Broj pregleda: 414
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Prokulice su malo zeleno lisnato povrće koje obiluje proteinima, dijetalnim vlaknima, vitaminima, mineralima i antioksidantima. Prokulice pripadaju porodici kupusnjača, baš kao i kupus, brokula ili kelj.

Prokulice imaju nizak glikemijski indeks i definitivno zaslužuju biti dio svakodnevne prehrane ako želite izgubiti suvišne kilograme. 100 grama prokulica sadrži oko 45 kalorija, 3.38 grama proteina, 3.80 grama dijetalnih vlakana i nimalo kolesterola.

Prokulice su odličan izvor flavonoida, spojeva s antioksidativnim svojstvima. To su tiocijanati, lutein, zeaksantin, sulforafan i izotiocijanati. Ovi spojevi pomažu u prevenciji niza bolesti, uključujući rak prostate, debelog crijeva i endometrija. Prokulice sadrže i glikozid sinigrin koji potiče samouništavanje stanica raka.

Prokulice su odličan izvor vitamina C. 100 grama prokulica sadrži oko 85 miligrama vitamina C, čak 142% preporučene dnevne doze vitamina C. Odličan su izvor vitamina A i E. To ih čini odličnima u zaštiti tijela od štetnog djelovanja slobodnih radikala. 100 grama prokulica sadrži oko 25% preporučene dnevne doze vitamina A koji je neophodan za održavanje zdravlja kože i očiju.

Pročitajte koja je uloga antioksidanata u tijelu.

Zeaksantin je vrsta karotenoida koji se apsorbira u mrežnici oka. Istraživanja su pokazala da zeaksantin pomaže zaštititi mrežnicu od oštećenja i sprječava niz bolesti očiju.

Prokulice su jedan od najboljih izvora vitamina K. 100 grama prokulica sadrži oko 150% preporučene dnevne doze vitamina K. Adekvatan unos vitamina K pomaže spriječiti slabljenje kognitivnih funkcija.

Prokulice sadrže vitamine B kompleksa, kao što su niacin, tiamin i pantotenska kiselina. Oni su neophodni za održavanje rada metabolizma.

Provjerite koje vitamine ne unosite dovoljno!

Prokulice su odličan izvor različitih minerala, uključujući bakar, kalij, željezo, mangan i fosfor. 100 grama svježih prokulica sadrži 25 miligrama natrija i 389 miligrama kalija. Kalij pronalazimo u sastavu svake tjelesne stanice, a pomaže u kontroli srčanog ritma i krvnog tlaka.

Prokulice imaju odličnu nutritivnu vrijednost i pružaju zaštitu od gubitka koštanog tkiva, anemije, bolesti kardiovaskularnog sustava i raka prostate.

Skladištenje prokulica

Kod kupnje prokulica odaberite one koje su čvrste na dodir, kompaktne i tamno zelene. Izbjegavajte prokulice koje su žute i lagane.

Svježe prokulice možete držati u hladnjaku 2 do 3 dana. Uklonite sve oštećene dijelove prokulica, stavite ih u plastičnu vrećicu i stavite u hladnjak.

Priprema

Prije termičke obrade prokulice dobro operite i namočite u slanoj vodi kako biste uklonili sve prljave čestice i jajašca insekata. Svježe prokulice su ukusne. Prekomjerna termička obrada potiče oslobađanje izotiocijanata. Oni nisu štetni za zdravlje, ali su neugodnog mirisa i okusa. Prokulice se smiju kuhati najviše 5 minuta.

Inspiraciju za pripremu prokulica potražite među našim zdravim receptima.

Mjere opreza

Prokulice mogu sadržavati previsoku razinu goitrogena koji potiče naticanje štitnjače. Osobe koje imaju problema s radom štitnjače, svakako trebaju izbjegavati prokulice ili ih konzumirati uz prethodno savjetovanje s liječnikom.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Čarolija okusa na vašem blagdanskom stolu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije