Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Google prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Zdrava hrana za zdrava usta

  • Objavljeno: 05.05.2010.
  • Izmjena: 04.08.2015.

Zdrava hrana za zdrava usta

Sadržaj

  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Dobra prehrana pomaže tijelu da odbije infekcije i zadrži zube i desni zdravima. Zdrava prehrana može pomoći održati prekrasan osmijeh za godine koje dolaze. No, prehrana može biti i ubojica osmijeha. Ako vam u prehrani nedostaje određenih hranjivih tvari, može biti teže za tkiva u ustima da se odupru infekcijama. Srećom, ono što je dobro za usta je isto dobro za ostatak vašeg tijela.

Mliječni proizvodi kao što su mlijeko, sir, jogurt

Kalcij i vitamin D su važni za zdrave zube i kosti. Studije su pokazale da je kalcij iz hrane bolji od dodataka. Uzmite svoju dnevnu dozu kalcija i vitamina D iz zdravih namirnica.

Alternativne namirnice: tofu, bademi, konzervirani losos, grah, brokula i ostalo tamno lisnato zeleno povrće ili soja

Kruh i pahuljice od cjelovitih žitarica

Trudni ste ili pokušavate zatrudnjeti? Trebate biti svjesni da su proizvodi od cjelovitih žitarica bogati folnom kiselinom. Unos folne kiseline tijekom trudnoće važan je kako bi se spriječila oštećenja djeteta.

Pobrinite se da dobijete 0.4 mg folne kiseline dnevno. To je također ključ za pravilni fetalni razvoj mozga i kralješnice.

Alternativne namirnice: tamno-zeleno povrće (brokula, špinat, grašak, prokulice), kukuruz, sušene mahunarke i naranče.

Meso bogato proteinima, perad i riba

Proteini su dobri za brži oporavak od dentalne kirurgije. Aminokiseline, koje su gradivni blokovi proteina, pomažu brže izliječiti rane. Dijeta s visokim udjelom bjelančevina može vam pomoći da se bolje oporavite od vađenja umnjaka.

Mnoge namirnice bogate bjelančevinama također sadrže mnogo cinka, koji pomaže ubrzati ozdravljenje.

Alternativne namirnice: sjemenke i orašasti plodovi, jaja, tofu, mahunarke

Vitamin C iz agruma, sokova, jagoda

Vitamin C doprinosi zdravlju desni. Vitamin C također ubrzava proces zacjeljivanja.

Alternativne namirnice: brokula, crvena paprika

Žumanjci, naranče i ostalo tamno-narančasto voće ili povrće
Ove namirnice su bogate vitaminom A, koji poboljšava liječenje, što je bitno za oporavljanje od operacije zuba i ozljeda usta.

Alternativne namirnica: zelena paprika, kelj i ostalo tamno-zeleno povrće

Voda

Suha usta, zbog dehidracije, mogu povećati rizik od infekcije ili ranica u ustima, tako da je važno piti puno vode svaki dan.

Osim toga, od ispiranja ostataka hrane i bakterija iz usta, voda može pomoći spriječiti loš dah.

Tagovi:

Komentari

Trenutno nema komentara

Prijavite se ili registrirajte da biste mogli komentirali sadržaj.

    Najnovije

    Najčitanije

    
    Zatvori oglas