Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Želite li imati visoku razinu energije čitav dan?

Želite li imati visoku razinu energije čitav dan?

Želite li imati visoku razinu energije čitav dan?
  • Objavljeno: Četvrtak, 17.07.2014.
  • Broj pregleda: 346
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Živimo u društvu koji nagrađuje užurbanost. Možda ste ustali sat vremena ranije kako biste dovršili posao, balansirate između dva posla i troje djece. Stručnjaci ističu da se širi epidemija niske razine energije i da upravo zbog toga raste proizvodnja energetskih napitaka i napitaka s visokim udjelom kofeina.

No, jeste li ikada primijetili da sa sve većim unosom kofeina zapravo postajete sve više umorni. To nije slučajnost. Kofein potiče oslobađanje hormona stresa, kortizola, a vi postajete umorni i loše raspoloženi.

Ako kofein koristite kako bi zamaskirali izvor problema, postupno se počnite od njega odvikavati i slijedite ove savjete za visoku razinu energije čitav dan.

Svaki dan spavajte 7 do 9 sati

Ništa ne umara više od neprospavane noći. Osjećate se loše, imate nisku razinu energije i počinjete prekomjerno uživati u kofeinu. Samo jedna neprospavana noć može negativno utjecati na ravnotežu hormona gladi i sitosti, i uzrokovati žudnju za hranom, letargiju i nepodnošljiv dan na radnom mjestu. U krevet pođite barem 30 minuta prije spavanja, uklonite sve elektronske uređaje, priuštite si toplu kupku, popijte čaj od kamilice, umirite misli dubokim disanjem, meditacijom ili jogom.

Provjerite zdravlje štitnjače

Kroničan umor može biti jedan od simptoma problema sa zdravljem štitnjače jer ovaj organ, oblika leptira, regulira razinu energije. Obratite se liječniku koji će napraviti potreban test da bi provjerio razinu hormona kako bi se uvjerio da se hormoni štitnjače pretvaraju u aktivan oblik. Drugi znakovi problema sa štitnjačom mogu biti niska tjelesna temperatura, suha koža, slabi nokti, slab rast kose, visok kolesterol, zatvor, dlanovi žute boje i nedostatak vanjske trećine obrva.

Pazite što doručkujete

Ako doručkujete usput, postoji velika vjerojatnost da ćete osjetiti nagli pad energije u podnevnim satima. Doručak nikada nemojte preskakati. Važno je da za doručak unesete proteine koji će vas držati sitima i fokusiranima idućih nekoliko sati. Možete smutiti povrće ili voće uz prirodne izvore proteina, dodati sjemenke lana ili žlicu meda. Zadovoljite tjelesnu potrebu za nutritivnim tvarima tako da unosite nemasne proteine, zdrave masti, kupusnjače, zeleno lisnato povrće i cjelovite žitarice.

Zaboravite na stimulanse

Smanjite unos alkohola i kave, kao i drugih stimulansa koji trenutno djeluju opuštajuće, ali vas kasnije ostavljaju umornima. U svemu možete uživati umjereno, ali problem nastaje onda kada se bez nekog stimulansa ne možete opustiti.

Počnite redovito vježbati

Endorfin, koji se oslobađa tijekom vježbanja, ostaje na visokoj razini i nakon vježbanja. On će vam podići razinu energije i pospješiti koncentraciju idućih nekoliko sati. Radite aerobne vježbe u kombinaciji s vježbama snage. Ako nemate puno vremena za vježbanje, radite 3 do 4 puta tjedno trening visokog intenziteta u trajanju od 15 do 20 minuta.

Unosite vitamin D

Sunce pomaže u regulaciji biološkog sata i povećava razinu energije. Istraživanja su pokazala da je kroničan umor često posljedica manjka vitamina D u tijelu. Svakako se obratite liječniku da vam izmjeri razinu vitamina D. Normalna razina je od 60 do 100ng/ml. Ako je potrebno, posavjetujte se s liječnikom o regulaciji razine vitamina D. Stručnjaci uglavnom preporučuju da dnevno unosim 2000 do 5000 međunarodnih jedinica (IU) vitamina D. Također, trebate znati da samo 10 minuta sunčanja bez zaštite može značajno povećati razinu vitamina D u tijelu.

Pronađite hobi

Užurban stil života može iscrpiti energiju. Organizirajte svaki dan tako da imate slobodnog vremena i raditi ono što volite. Možda je to joga, šetanje psa po kvartu ili pak gledanje komedije. Pronađite nešto što vas opušta i to radite. Upravljanjem stresom je nešto što je neophodno, a ne luksuz.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Vodič za detoksikaciju

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije